Szokás emlegetni, hogy a BMW logójával bármilyen autót el lehet adni a közönségnek. A bajorok bizony mindig jó érzékkel dobnak piacra mindenféle modelleket, de akadnak olyan autók is a titkos garázsukban, amik nem jutottak el a sorozatgyártásig. Ezek közül a legtöbb valóban merész ötlet, de vannak olyanok is, amikért a mai napig könyörögnek a rajongók és a fizetőképes kereslet is.

BMW M5 Touring

8 koncepció a BMW-től, amiből nem lett semmi 1

BMW M3 Touring

8 koncepció a BMW-től, amiből nem lett semmi 19

A kombi M5-ösök kudarca után esélytelennek látja a BMW, hogy az M3-as esetében megvalósítsák az M3 Touringot. Tanulmányból is csupán egyet készítettek még az E46-osból, ami azóta is családapák egyik legszebb álma. Nem csoda, hogy többen elkezdték maguknak otthon megépíteni.

BMW M5 Cabriolet

8 koncepció a BMW-től, amiből nem lett semmi 20

1989-ben döntött úgy a BMW Motorsport részlege, hogy megérdemelnek a vásárlók egy olyan kabriót, mely kicsit többet nyújt, mint a 3-as sorozat nyitott tetős változata. Elsősorban a helykínálattal kapcsolatos gondokat szerették volna megoldani azzal, hogy a nagyobb modellből készítenek vászontetős verziót. Nemcsak a premier időpontja, de már ára is volt az M5 Cabriónak, amikor rájöttek a bajorok, hogy igazán nagy veszélyt jelent a 3-asra.

BMW Nazca

8 koncepció a BMW-től, amiből nem lett semmi 21

A legendás M1-es utódjának szánták, végül állítólag csupán három darab készült a BMW Nazcából. Giorgetto Giugiaro tervezte és a 850CSi-ből származó V12-es motor került bele.

BMW Z29

8 koncepció a BMW-től, amiből nem lett semmi 22

A BMW újításokért felelős részlege fogott össze a sportkocsikat fejlesztő gárdával, ennek az eredménye lett a nem túlzottan esztétikus, cserébe azonban roppant könnyű Z29-es. Az 1,2 tonna alatti kocsi váza karbon, karosszériája műanyag, a gépháztető alatt pedig az E46 M3-as 343 lovas motorja kapott helyet.

BMW Z13

8 koncepció a BMW-től, amiből nem lett semmi 23

„Legyen kicsi, gyors, könnyű és biztonságos, egy személyre optimalizálva, navigációval és légkondival, szépen szóló hifivel” – ennyi volt a célja a BMW-nek, amikor nekiálltak városi autót fejleszteni. A karbonvázas, háromüléses autóba a K1100 és K1200 motorok erőforrása került volna.

BMW Z18

8 koncepció a BMW-től, amiből nem lett semmi 24

Az X6-os személyében megalkották a népszerű terepkupét, de a járatlan utakra való roadster ötlete még a bajoroknak is sok volt. Az autót természetesen az új ötletekért felelős BMW Technik GmbH alkotta meg. Az összkerékhajtású kétülésest 355 lóerős V8-as motor hajtja.

BMW Z1 Coupé

8 koncepció a BMW-től, amiből nem lett semmi 25

A mára ikonná vált Z1-es BMW alapvetően egy kutatási projekt volt, így lehet, hogy már formájával is megelőzte kicsit a korát. Könnyű vázszerkezete és műanyag karosszériája lehetővé tette, hogy ezt a platformot a végletekig variálhatóvá tegyék. A Z1 Coupéval azt szerették volna megmutatni, hogy akár egy összkerékhajtású, sportos terepjárót is képesek alkotni erre az alapra.