Hiába irdatlanul drága, még mindig akadnak bőven olyan gyűjtők, akik hajlandóak kifizetni bármennyit egy LaFerrariért, ami nem újdonság egy limitált szériás csúcsmodell esetében. A legerősebb Ferrarik hagyományosan mindig az árverseny tetején trónolnak, gondoljunk csak arra, hogy a világ legdrágább autójának orrán is sárga alapon ágaskodó lovacska van. Villámgyorsan elkelt minden útra vihető darab a párszázas szériából, majd a nyitott változatból is.

Most egy újabb LaFerrari bukkant fel, mégpedig egy piros előszériás darab 2012-ből. Ez volt a legelső LaFerrari, melyet 2013-ban arra használtak, hogy megmutathassák a leendő vevőknek és a kereskedőknek tartott szűk bemutatón. Az 194925-es alvázszámú darabot használták ahhoz is, hogy elkészítsék az első gyári fotókat a modellről. A piros sportkocsiba tehát nem sok kilométer gurult bele, és az sem vágtázás közben.

Kéne egy használhatatlan LaFerrari 600 millióért? 1

Kéne egy használhatatlan LaFerrari 600 millióért? 11

Itt már sejthető, hogy van egy aprócska probléma ezzel az autóval. Nem homologizálták utcai használatra, így forgalomba sem lehet helyezni a konkrét darabot. A Ferrari szerint leginkább statikus bemutatókra a alkalmas ez a LaFerrari. Ennek ellenére közel 600 millió forintos összeget várnak érte, amihez tényleg rettentően elvetemült gyűjtőnek kell lenni.

Ennek fényében igazán jelentéktelen, hogy a LaFerrari igazán bitang gép. 6,3 literes szívó V12-es motorja önmagában 800 lóerőt teljesít, ami mellé hozzácsaptak egy KERS rendszert is, így a rendszerteljesítmény 963 lóerő, ami mellé 900 Nm nyomaték is társul. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre kevesebb mint 2,5 másodperc alatt gyorsul, de a 300-hoz is csupán 15 másodpercet kell várni.