A Škodát ma leginkább praktikus és jó ár-érték arányú autóiról ismerjük. Számtalan szaladgál körülöttünk családi autóként, céges kombiként, de rendőrautóként is láthattuk már a VW csoporthoz tartozó cseh márka típusait. Nem hangzik túl vérpezsdítően, pedig a márka történelme igazán gazdag, így bőven akadnak benne olyan típusok vagy koncepciók, amiket bármikor szívesen látnánk a garázsban.

Škoda Fabia R5

6 Škoda, amit azonnal hazavinnénk 1

Hoffman & Novague R200 Non-Fiction

6 Škoda, amit azonnal hazavinnénk 15

Kissé talán kilóg a sorból ez az egyedi alkotás, mely a 130 RS-t kívánja megidézni, de egy kicsit meghökkentőbb formában. A cég az első generációs Audi R8-ast veszi alapul, így az autó alatt bitang technika lapul. A 4,2 literes szívó V8-as motor 430 lóerőt teljesít, hozzá quattro összkerékhajtás és hatsebességes kéziváltó társul. Eleinte egy kisebb szériát terveztek nagyjából 80 millió forintnak megfelelő áron, ám a gyártásról azóta sem érkezett hír.

Škoda Felicia Fun

6 Škoda, amit azonnal hazavinnénk 16

A csehek már egészen hamar rájöttek, hogy haszongépjárműből kiváló életmódautót lehet készíteni. A Felicia Fun esetében a funkció nem feltétlenül csorbul, hiszen a mozgatható hátfal mögötti üléseket nem mindig muszáj használni. Az élénk sárga szín és a vagány kiegészítők képesek már-már kívánatossá tenni a platós Feliciát.

Škoda CitiJet Concept

6 Škoda, amit azonnal hazavinnénk 17

A Skodánál minden évben alkotnak valami bohókásat a formatervezők. Pár éve ezzel a tetőmentes CitiJet koncepcióval álltak elő. A városi kisautót kétszínű fényezéssel, spoilerrel és 16 colos alufelnikkel dobták fel. Motorja azonban megmaradt 75 lóerősnek.

Škoda 130 RS

6 Škoda, amit azonnal hazavinnénk 18

Nem véletlenül nevezték sokan a kelet Porschéjének a 130 RS-t. Sokan könnyes szemmel emlékeznek a kiszélesített sportkupéra, mely szélsebesen száguldott a versenyeken. A duplatorkú Weber karburátorokkal felszerelt 1,3 literes motor körülbelül 130 lóerőt teljesített.

Škoda Tudor Concept

6 Škoda, amit azonnal hazavinnénk 19

Nincs olyan autómárka, aminek kínálatában nem mutat jól egy hatalmas, kétajtós kupé. A Tudor nevű koncepciót a 2002-es Genfi Autószalonon mutatta be a Skoda és nem nehéz felfedezni azt sem, hogy az első generációs Superb adta az alapot hozzá. A műszaki tartalomról csupán annyit árultak el, hogy a gépháztető alatt 190 lovas hathengeres motor dolgozik.