Nemcsak céges flották szorgos tagjaként, de rendőrautóként is számtalan Ford Focust láthattunk az utakon. Ezek jellemzően nem a legvérpezsdítőbb változatok, pedig a Ford kompakt modelljének minden generációjából készült izmos gép. Ezekhez ráadásul a tapasztalataik nagyját a raliban szerezték, így messze nem ügyetlen erőgépek ezek a Focusok – és persze Escort névre hallgató ősük sem.

Ford Escort RS Cosworth (1992)

5 bitang, kompakt Ford, amit szívesen hajtanánk 1

Ford Focus RS (2002)

5 bitang, kompakt Ford, amit szívesen hajtanánk 13

Ahogyan legendás elődje, úgy az első Focus RS-t is a rali hívta életre. Fejlesztéséből kivették részüket a pilóták. A 215 lovas turbómotor az első kerekeket hajtja, a biztonság kedvéért Quaife önzáró differenciálművet kapott, az OZ felnik mögött Brembo fékek figyelnek, a beltérben pedig Sparco ülések találhatóak.

Fort Focus ST (2008)

5 bitang, kompakt Ford, amit szívesen hajtanánk 14

Aki a bitang öthengeres turbómotorra vágyik, de minden szempontból túl nagy kompromisszumot jelent az RS csúcsváltozat, azoknak itt a titkos tipp: ST. A 2,5 literes sorötös 225 lóerős teljesítménye és 320 Nm nyomatéka garantálja a mókát.

Ford Focus RS500 (2011)

5 bitang, kompakt Ford, amit szívesen hajtanánk 15

Matt fekete fényezéséről azonnal felismerhető a Ford Focus RS500 limitált széria, mely az egyébként is rettentően bitang 305 lovas verziónak 45 lóerővel erősebb változata 460 Nm nyomatékkal. Nagyobb hűtőket, módosított kipufogórendszert és üzemanyag-szivattyút kapott. Álló helyzetből 5,6 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra.

Ford Focus RS (2016)

5 bitang, kompakt Ford, amit szívesen hajtanánk 16

Bár a legújabb generáció újra négyhengeres, a 2,3 literes EcoBoost teljesítménye 320 ló, ami mellé különleges, elektronikusan vezérelt összkerékhajtás kapcsolódik. A differenciálmű helyett kuplungokkal dolgozó rendszer lehetővé teszi, hogy kedve szerint osztogassa a nyomatékot a négy kerék között, így aztán Drift módot is találunk, ha kedvünk támadna eljátszani a végét járó gumikat.