Nemcsak céges flották szorgos tagjaként, de rendőrautóként is számtalan Ford Focust láthattunk az utakon. Ezek jellemzően nem a legvérpezsdítőbb változatok, pedig a Ford kompakt modelljének minden generációjából készült izmos gép. Ezekhez ráadásul a tapasztalataik nagyját a raliban szerezték, így messze nem ügyetlen erőgépek ezek a Focusok – és persze Escort névre hallgató ősük sem.
Ford Escort RS Cosworth (1992)
Jellegzetes hátsó szárnya könnyen megjegyezhetővé teszi a legmérgesebb Escortot, mely sikeresen szerepelt a rallyban. Az Escort RS igazán távol állt a hétköznapi kompakt Fordoktól. Az alatta lévő technika merőben más volt kezdve azzal, hogy a 2 literes turbómotor itt hosszában áll a gépháztető alatt és mind a négy kereket hajtja. A 230 lóerős, kiszélesített Escort képes akár 6 másodperc alatti 100-as sprintre.
Jellegzetes hátsó szárnya könnyen megjegyezhetővé teszi a legmérgesebb Escortot, mely sikeresen szerepelt a rallyban. Az Escort RS igazán távol állt a hétköznapi kompakt Fordoktól. Az alatta lévő technika merőben más volt kezdve azzal, hogy a 2 literes turbómotor itt hosszában áll a gépháztető alatt és mind a négy kereket hajtja. A 230 lóerős, kiszélesített Escort képes akár 6 másodperc alatti 100-as sprintre.
Fotó megosztása:
Aki a bitang öthengeres turbómotorra vágyik, de minden szempontból túl nagy kompromisszumot jelent az RS csúcsváltozat, azoknak itt a titkos tipp: ST. A 2,5 literes sorötös 225 lóerős teljesítménye és 320 Nm nyomatéka garantálja a mókát.
Aki a bitang öthengeres turbómotorra vágyik, de minden szempontból túl nagy kompromisszumot jelent az RS csúcsváltozat, azoknak itt a titkos tipp: ST. A 2,5 literes sorötös 225 lóerős teljesítménye és 320 Nm nyomatéka garantálja a mókát.
Fotó megosztása:
Matt fekete fényezéséről azonnal felismerhető a Ford Focus RS500 limitált széria, mely az egyébként is rettentően bitang 305 lovas verziónak 45 lóerővel erősebb változata 460 Nm nyomatékkal. Nagyobb hűtőket, módosított kipufogó rendszert és üzemanyagszivattyút kapott. Álló helyzetből 5,6 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra.
Matt fekete fényezéséről azonnal felismerhető a Ford Focus RS500 limitált széria, mely az egyébként is rettentően bitang 305 lovas verziónak 45 lóerővel erősebb változata 460 Nm nyomatékkal. Nagyobb hűtőket, módosított kipufogó rendszert és üzemanyagszivattyút kapott. Álló helyzetből 5,6 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra.
Fotó megosztása:
Bár a legújabb generáció újra négyhengeres, a 2,3 literes EcoBoost teljesítménye 320 ló, ami mellé különleges, elektronikusan vezérelt összkerékhajtás kapcsolódik. A differenciálmű helyett kuplungokkal dolgozó rendszer lehetővé teszi, hogy kedve szerint osztogassa a nyomatékot a négy kerék között, így aztán Drift módot is találunk, ha kedvünk támadna eljátszani a végét járó gumikat.
Bár a legújabb generáció újra négyhengeres, a 2,3 literes EcoBoost teljesítménye 320 ló, ami mellé különleges, elektronikusan vezérelt összkerékhajtás kapcsolódik. A differenciálmű helyett kuplungokkal dolgozó rendszer lehetővé teszi, hogy kedve szerint osztogassa a nyomatékot a négy kerék között, így aztán Drift módot is találunk, ha kedvünk támadna eljátszani a végét járó gumikat.
Fotó megosztása:
Ahogyan legendás elődje, úgy az első Focus RS-t is a rally hívta életre. Fejlesztéséből kivették részüket a pilóták. A 215 lovas turbómotor az első kerekeket hajtja, a biztonság kedvéért Quaife önzáró differenciálművet kapott, az OZ felnik mögött Brembo fékek figyelnek, a beltérben pedig Sparco ülések találhatóak.
Ahogyan legendás elődje, úgy az első Focus RS-t is a rally hívta életre. Fejlesztéséből kivették részüket a pilóták. A 215 lovas turbómotor az első kerekeket hajtja, a biztonság kedvéért Quaife önzáró differenciálművet kapott, az OZ felnik mögött Brembo fékek figyelnek, a beltérben pedig Sparco ülések találhatóak.
Fotó megosztása:
Ford Focus RS (2002)
Ahogyan legendás elődje, úgy az első Focus RS-t is a rali hívta életre. Fejlesztéséből kivették részüket a pilóták. A 215 lovas turbómotor az első kerekeket hajtja, a biztonság kedvéért Quaife önzáró differenciálművet kapott, az OZ felnik mögött Brembo fékek figyelnek, a beltérben pedig Sparco ülések találhatóak.
Fort Focus ST (2008)
Aki a bitang öthengeres turbómotorra vágyik, de minden szempontból túl nagy kompromisszumot jelent az RS csúcsváltozat, azoknak itt a titkos tipp: ST. A 2,5 literes sorötös 225 lóerős teljesítménye és 320 Nm nyomatéka garantálja a mókát.
Ford Focus RS500 (2011)
Matt fekete fényezéséről azonnal felismerhető a Ford Focus RS500 limitált széria, mely az egyébként is rettentően bitang 305 lovas verziónak 45 lóerővel erősebb változata 460 Nm nyomatékkal. Nagyobb hűtőket, módosított kipufogórendszert és üzemanyag-szivattyút kapott. Álló helyzetből 5,6 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra.
Ford Focus RS (2016)
Bár a legújabb generáció újra négyhengeres, a 2,3 literes EcoBoost teljesítménye 320 ló, ami mellé különleges, elektronikusan vezérelt összkerékhajtás kapcsolódik. A differenciálmű helyett kuplungokkal dolgozó rendszer lehetővé teszi, hogy kedve szerint osztogassa a nyomatékot a négy kerék között, így aztán Drift módot is találunk, ha kedvünk támadna eljátszani a végét járó gumikat.