Csütörtöktől mindkét irányban naponta 14 új generációs szupervonat, Fuxing teszi meg az 1250 kilométeres utat 4 és fél óra alatt, 20 percet lecsípve a menetidőből. A kínai államvasutak szóvivője szerint ezek a vonatok olyan népszerűek, hogy az első napra már egy héttel korábban elkelt minden jegy.

Kínában 2008-ban közlekedtek először vonatok 350 kilométeres csúcssebességgel. Peking és Sanghaj között 2011-ben, egy 40 halálos áldozatot követelő vasúti szerencsétlenség után csökkentették a szupervonatok sebességét 300 kilométer per órára biztonsági okokból.

2011. július 23-án egy nagysebességű vonat a kelet-kínai Vencsou városnál összeütközött egy másik szupervonattal. A szerencsétlenségben negyven ember életét vesztette, 190-en megsérültek. A balesetet a jelzőrendszer meghibásodása okozta a hatóságok szerint.

A Peking-Sanghaj-vasútvonal az egyik legforgalmasabb Kínában, évente több mint 100 millió ember utazik rajta.

Kínában van a világ nagysebességű vasútvonalainak 60 százaléka, a 22 ezer kilométernyi szupervasút egyharmada alkalmas a 350 kilométer/óra sebességű közlekedésre. 2020-ra további 10 ezer kilométernyi szupervasút üzembe helyezését tervezik.

A szupervonatoknak a Peking-Sanghaj-vonalon üzembe helyezett új nemzedéke, a Fuxing (Megfiatalítás) a korábbi szupervonat, a Hexie (Harmónia) jelentősen továbbfejlesztett, tágasabb és energiatakarékosabb, megbízhatóbb és hosszabb élettartamú változata. A szupergyors vonatairól híres Japánban a jelenlegi leggyorsabb szuperexpressz, a Tohoku Sinkanzen 320 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedik.