Míg ma csak legyintünk a 250 feletti végsebességre, addig 50 éve a világ leggyorsabb utcai autójához is elég volt 280-nal száguldani. Időközben a gyártók egyre inkább rákaptak a sebesség ízére és sorra próbálnak meg gyorsabbnál gyorsabb autókat piacra dobni. Ez a tíz autó egymást váltotta a leggyorsabbnak járó dobogón:
Ferrari 365 GTB/4 Daytona (1968)
1971-ben a brit Autocar magazin tesztjén sikerült megdönteniük a Miura P400-as rekordját a Ferrari V12-es túrakupéjával. 280 km/órás sebességgel száguldott a pályán.
1971-ben a brit Autocar magazin tesztjén sikerült megdönteniük a Miura P400-as rekordját a Ferrari V12-es túrakupéjával. 280 km/órás sebességgel száguldott a pályán.
Fotó megosztása:
A Lamborghini nem hagyhatta szó nélkül a Ferrari által elkövetett trónfosztást, ezért az elképesztően ék alakú Countach-csal 288 km/órás sebességgel repesztettek. Az LP400-as motorja 3,9 literes V12-es, teljesítménye 370 lóerő.
A Lamborghini nem hagyhatta szó nélkül a Ferrari által elkövetett trónfosztást, ezért az elképesztően ék alakú Countach-csal 288 km/órás sebességgel repesztettek. Az LP400-as motorja 3,9 literes V12-es, teljesítménye 370 lóerő.
Fotó megosztása:
Rákaptak a sebesség ízére a Lamborghininél, ezért a 4,8 literesre növelt lökettérfogatú motorral szerelt, kiszélesített és hátsó szárnnyal felszerelt változattal már 293 km/órás sebességgel száguldottak.
Rákaptak a sebesség ízére a Lamborghininél, ezért a 4,8 literesre növelt lökettérfogatú motorral szerelt, kiszélesített és hátsó szárnnyal felszerelt változattal már 293 km/órás sebességgel száguldottak.
Fotó megosztása:
A Ferrari lépte át a 300-as osztást az F40 elődjének tekinthető 288 GTO csúcsmodelljükkel. A 272 darabban gyártott autó motorja 3,9 literes ikerturbós, több mint 400 lóerővel.
A Ferrari lépte át a 300-as osztást az F40 elődjének tekinthető 288 GTO csúcsmodelljükkel. A 272 darabban gyártott autó motorja 3,9 literes ikerturbós, több mint 400 lóerővel.
Fotó megosztása:
B csoportos raliautónak készült a Porsche 959-es, tehát keresve sem találhattak volna jobb alanyt egy sebességi rekordhoz. Közel 450 lovas hathengeres boxermotorjára természetesen két turbófeltöltőt is akasztottak, hozzá pedig összkerékhajtást kapcsoltak. Hivatalosan kicsivel 320 km/óra alatti sebességgel vette át a trónt, de egyes példányok állítólag át is lépték ezt a határt.
B csoportos raliautónak készült a Porsche 959-es, tehát keresve sem találhattak volna jobb alanyt egy sebességi rekordhoz. Közel 450 lovas hathengeres boxermotorjára természetesen két turbófeltöltőt is akasztottak, hozzá pedig összkerékhajtást kapcsoltak. Hivatalosan kicsivel 320 km/óra alatti sebességgel vette át a trónt, de egyes példányok állítólag át is lépték ezt a határt.
Fotó megosztása:
A híres Yellowbird a Ruf többi modelljéhez hasonlóan Porsche 911-esen alapul, de a hathengeres boxermotor itt alsó hangon 469 lóerőt teljesített, amit természetesen két turbóval tudtak kihozni belőle. A kis sárga CTR 340 feletti tempóra képes.
A híres Yellowbird a Ruf többi modelljéhez hasonlóan Porsche 911-esen alapul, de a hathengeres boxermotor itt alsó hangon 469 lóerőt teljesített, amit természetesen két turbóval tudtak kihozni belőle. A kis sárga CTR 340 feletti tempóra képes.
Fotó megosztása:
Híres sárga ősénél kevésbé neves, pedig a CTR2 pontosan olyan, amilyennek képzeljük. Rátettek egy lapáttal az elődre. 520 lóerőt hoztak ki a 3,6 literes, turbós boxerből. 349 km/órás sebességgel száguldott.
Híres sárga ősénél kevésbé neves, pedig a CTR2 pontosan olyan, amilyennek képzeljük. Rátettek egy lapáttal az elődre. 520 lóerőt hoztak ki a 3,6 literes, turbós boxerből. 349 km/órás sebességgel száguldott.
Fotó megosztása:
12 éven át birtokolta a leggyorsabb autó címét a 391 km/órás végsebességű McLaren F1, melyben a BMW átdolgozott V12-es szívómotorja rejtőzött. A rekordot 2005-ben vette át a Koenigsegg CCR, de pár hónapra rá megérkezett a Bugatti Veyron.
12 éven át birtokolta a leggyorsabb autó címét a 391 km/órás végsebességű McLaren F1, melyben a BMW átdolgozott V12-es szívómotorja rejtőzött. A rekordot 2005-ben vette át a Koenigsegg CCR, de pár hónapra rá megérkezett a Bugatti Veyron.
Fotó megosztása:
1001 lóerős teljesítmény, 16 henger és 407 km/órás végsebesség. A Veyronnak már az első változata is a nagy számok autója volt, így nem csoda, hogy hamar átvette a világ leggyorsabb autója címét.
1001 lóerős teljesítmény, 16 henger és 407 km/órás végsebesség. A Veyronnak már az első változata is a nagy számok autója volt, így nem csoda, hogy hamar átvette a világ leggyorsabb autója címét.
Fotó megosztása:
Nem engedi el a leggyorsabb autó címét a Bugatti, a Veyron frissített változatának, kifejezetten csúcsra törő változata egész pontosan 431.072 km/órával száguld.
Nem engedi el a leggyorsabb autó címét a Bugatti, a Veyron frissített változatának, kifejezetten csúcsra törő változata egész pontosan 431.072 km/órával száguld.
Fotó megosztása:
Lamborghini Countach LP400 (1974)
A Lamborghini nem hagyhatta szó nélkül a Ferrari által elkövetett trónfosztást, ezért az elképesztően ék alakú Countach-sal 288 km/órás sebességgel repesztettek. Az LP400-as motorja 3,9 literes V12-es, teljesítménye 370 lóerő.
Lamborghini Countach LP500 S (1982)
Rákaptak a sebesség ízére a Lamborghininél, ezért a 4,8 literesre növelt lökettérfogatú motorral szerelt, kiszélesített és hátsó szárnnyal felszerelt változattal már 293 km/órás sebességgel száguldottak.
Ferrari 288 GTO (1984)
A Ferrari lépte át a 300-as osztást az F40 elődjének tekinthető 288 GTO csúcsmodelljükkel. A 272 darabban gyártott autó motorja 3,9 literes ikerturbós, több mint 400 lóerővel.
Porsche 959 (1986)
B csoportos rallyautónak készült a Porsche 959-es, tehát keresve sem találhattak volna jobb alanyt egy sebességi rekordhoz. Közel 450 lovas hathengeres boxermotorjára természetesen két turbófeltöltőt is akasztottak, hozzá pedig összkerékhajtást kapcsoltak. Hivatalosan kicsivel 320 km/óra alatti sebességgel vette át a trónt, de egyes példányok állítólag át is lépték ezt a határt.
Ruf CTR „Yellowbird” (1987)
A híres Yellowbird a Ruf többi modelljéhez hasonlóan Porsche 911-esen alapul, de a hathengeres boxermotor itt alsó hangon 469 lóerőt teljesített, amit természetesen két turbóval tudtak kihozni belőle. A kis sárga CTR 340 feletti tempóra képes.
Ruf CTR2 (1995)
Híres sárga ősénél kevésbé neves, pedig a CTR2 pontosan olyan, amilyennek képzeljük. Rátettek egy lapáttal az elődre. 520 lóerőt hoztak ki a 3,6 literes, turbós boxerből. 349 km/órás sebességgel száguldott.
McLaren F1 (1998)
12 éven át birtokolta a leggyorsabb autó címét a 391 km/órás végsebességű McLaren F1, melyben a BMW átdolgozott V12-es szívómotorja rejtőzött. A rekordot 2005-ben vette át a Koenigsegg CCR, de pár hónapra rá megérkezett a Veyron.
Bugatti Veyron (2007)
1001 lóerős teljesítmény, 16 henger és 407 km/órás végsebesség. A Veyronnak már az első változata is a nagy számok autója volt, így nem csoda, hogy hamar átvette a világ leggyorsabb autója címét.
Bugatti Veyron SS WRE (2010)
Nem engedi el a leggyorsabb autó címét a Bugatti, a Veyron frissített változatának, kifejezetten csúcsra törő változata egész pontosan 431.072 km/órával száguld. Az 1200 lóerős teljesítményt és 1500 Nm nyomatékot tudó változatból csupán öt darab készült.