Egyre nagyobb divat az úgynevezett globális modellpaletta, ami azt jelenti, hogy egy gyártó a világ minden táján többnyire egyforma portékát kínál. Vannak azonban gyártók, akik másképpen alkalmazkodnak az amerikai vagy éppen kínai igényekhez. Ehhez nem egyszer nem elég csupán több pohártartó vagy szebben csillogó króm, hanem egészen más márkanév is szükségeltetik. Az Opel nagy mestere ennek a témának, autóival a világ minden táján találkozhatunk, mégsem mindenhol például Opel Insignia név alatt.
Vauxhall Adam (2015)
Kezdjünk valami könnyebbel, mondjuk a Vauxhallal. Az angol piacra készülő Opelek kapják meg a jellegzetes logót és természetesen a furcsábbik oldalon lévő kormányt. Kicsit furcsa a helyzet az Adam esetében, ahol a név ezzel teljesen értelmét is veszti, hiszen az alapító vezetékneve (Opel) éppen lemarad.
Kezdjünk valami könnyebbel, mondjuk a Vauxhallal. Az angol piacra készülő Opelek kapják meg a jellegzetes logót és természetesen a furcsábbik oldalon lévő kormányt. Kicsit furcsa a helyzet az Adam esetében, ahol a név ezzel teljesen értelmét is veszti, hiszen az alapító vezetékneve (Opel) éppen lemarad.
Fotó megosztása:
A Saturn márka mára már megszűnt, de nem feltétlenül a - mérsékelt sikerű - Opel Antara alapú Vue városi terepjáró volt az oka. Az összkerekes modelleket 3,5 literes V6-os motorral szerelték, melynek teljesítménye 215 lóerő, maximális nyomatéka pedig 304 Nm. A Vue esetében fontosnak tartották kiemelni az autó európai vezetési karakterét.
A Saturn márka mára már megszűnt, de nem feltétlenül a - mérsékelt sikerű - Opel Antara alapú Vue városi terepjáró volt az oka. Az összkerekes modelleket 3,5 literes V6-os motorral szerelték, melynek teljesítménye 215 lóerő, maximális nyomatéka pedig 304 Nm. A Vue esetében fontosnak tartották kiemelni az autó európai vezetési karakterét.
Fotó megosztása:
Bár a Buick Regal amerikai piacos verziója látható a képen, a sok króm díszítés kedvezett a kínai piac elvárásainak is. Míg Európában turbós V6-os került a legsportosabb Opel Insigniába, az OPC-be, addig az Egyesült Államokban turbós, négyhengeressel szerelték a Regal GS-t. A 2 literes motor 255 lóerős, 400 Nm nyomatékú. Álló helyzetből 100-as tempóra 7 másodperc körül gyorsul.
Bár a Buick Regal amerikai piacos verziója látható a képen, a sok króm díszítés kedvezett a kínai piac elvárásainak is. Míg Európában turbós V6-os került a legsportosabb Opel Insigniába, az OPC-be, addig az Egyesült Államokban turbós, négyhengeressel szerelték a Regal GS-t. A 2 literes motor 255 lóerős, 400 Nm nyomatékú. Álló helyzetből 100-as tempóra 7 másodperc körül gyorsul.
Fotó megosztása:
Nálunk csak prémium felé kacsintó Opel Omegának ismerjük, de az amerikai piacon már magasabbra pozicionált termékként megkaphatta a Cadillac logót is. A Catera a lehető legtöbb extrát megkapta, és kizárólag 200 lóerős V6-os motorral kínálták, azonban ezzel együtt sem nyerte meg a vásárlókat.
Nálunk csak prémium felé kacsintó Opel Omegának ismerjük, de az amerikai piacon már magasabbra pozicionált termékként megkaphatta a Cadillac logót is. A Catera a lehető legtöbb extrát megkapta, és kizárólag 200 lóerős V6-os motorral kínálták, azonban ezzel együtt sem nyerte meg a vásárlókat.
Fotó megosztása:
Bár az eleje és a hátulja is teljesen más, de az ajtók, az ablak vonala és a C oszlop is elárulja, hogy a Holden Commodore valójában éppen úgy egy Opel Omega, mint a Cadillac Catera. Azzal az aprócska különbséggel, hogy az ausztrál piacon egészen bitang változat is elérhető volt belőle a Corvette-ből származó , 300 lovas, 5,7 literes V8-as motorral.
Bár az eleje és a hátulja is teljesen más, de az ajtók, az ablak vonala és a C oszlop is elárulja, hogy a Holden Commodore valójában éppen úgy egy Opel Omega, mint a Cadillac Catera. Azzal az aprócska különbséggel, hogy az ausztrál piacon egészen bitang változat is elérhető volt belőle a Corvette-ből származó , 300 lovas, 5,7 literes V8-as motorral.
Fotó megosztása:
Saturn Vue (2008)
A Saturn márka mára már megszűnt, de nem feltétlenül a – mérsékelt sikerű – Opel Antara alapú Vue városi terepjáró volt az oka. Az összkerekes modelleket 3,5 literes V6-os motorral szerelték, melynek teljesítménye 215 lóerő, maximális nyomatéka pedig 304 Nm. A Vue esetében fontosnak tartották kiemelni az autó európai vezetési karakterét.
Buick Regal GS (2012)
Bár a Buick Regal amerikai piacos verziója látható a képen, a sok króm díszítés kedvezett a kínai piac elvárásainak is. Míg Európában turbós V6-os került a legsportosabb Opel Insigniába, az OPC-be, addig az Egyesült Államokban turbós, négyhengeressel szerelték a Regal GS-t. A 2 literes motor 255 lóerős, 400 Nm nyomatékú. Álló helyzetből 100-as tempóra 7 másodperc körül gyorsul.
Cadillac Catera (1996)
Nálunk csak prémium felé kacsintó Opel Omegának ismerjük, de az amerikai piacon már magasabbra pozicionált termékként megkaphatta a Cadillac logót is. A Catera a lehető legtöbb extrát megkapta, és kizárólag 200 lóerős V6-os motorral kínálták, azonban ezzel együtt sem nyerte meg a vásárlókat.
Holden Commodore (1997)
Bár az eleje és a hátulja is teljesen más, de az ajtók, az ablak vonala és a C oszlop is elárulja, hogy a Holden Commodore valójában éppen úgy egy Opel Omega, mint a Cadillac Catera. Azzal az aprócska különbséggel, hogy az ausztrál piacon egészen bitang változat is elérhető volt belőle a Corvette-ből származó , 300 lovas, 5,7 literes V8-as motorral.