Amíg itthon a legnépszerűbb tuningalapot az olcsó, idősödő japán vagy német autók képzik, addig a világ túlsó végén valódi nehézbombázókból építenek egyedi vasakat. Amerikában az izomautók számítanak a hazafiak kedvenc játékszerének, az oroszoknál pedig szintén az országban készített járműveket tuningolják nagy szeretettel, többek között a Lada Nivát, minden idők egyik leghatékonyabb terepjáróját.
Lecsupaszítva és zártszelvényekkel tovább keményítve igazán extrém terepjáró lesz belőle, karbon motorháztetővel, LED-es fényszórókkal pedig a tuningtalálkozók sztárja, ráadásul ahány Lada, annyiféle egyéniség.
1977. április 5-én a gurult le a legelső VAZ-2121-es a gyártósorról, ami az azóta eltelt 40 év alatt sok változtatáson nem esett át, legalábbis gyárilag. Magyarországra 1982-83-ban hozták be először, 1990-2010 között (a felszámolásig) a Hungarolada volt az importőr, de 2016 elejétől újra lehet itthon Ladát vásárolni, hivatalos márkakereskedésekben, természetesen Nivát is.