A Škoda távolról sem a Volkswagen szárnyai alatt kezdte meg működését, a cseh gyártó már több mint 100 éve szolgálja az emberek mobilitását. Kezdetben még csupán biciklikkel, később motorkerékpárokat gyártott, majd hamar megjelent az első négykerekű is a kínálatukban. Villámgyorsan nőtt az apró vállalkozás, melynek történelmében komoly nyomot hagytak a háborúk is, ami miatt tankot és repülőt is gyártottak. Ma az autó mellett villamosokkal is találkozhatunk Škoda név alatt.
Bicikli – L&K Slavia (1899)
A Slavia néven értékesített kerékpárokat számtalan formában megvásárolhatták az ügyfelek. Volt nőknek és férfiaknak való, de még rosszabb útra felkészített verzió is. Ekkorra már 40 fő dolgozott a vállalatnál és még ebben az évben bemutatták a segédmotoros kerékpárjukat is.
A Slavia néven értékesített kerékpárokat számtalan formában megvásárolhatták az ügyfelek. Volt nőknek és férfiaknak való, de még rosszabb útra felkészített verzió is. Ekkorra már 40 fő dolgozott a vállalatnál és még ebben az évben bemutatták a segédmotoros kerékpárjukat is.
Fotó megosztása:
Tényleg csupán egy hengerrel lett több a motorkerékpár a biciklinél, a kicsivel több mint 2 lóerős motor szíjjal hajtotta a hátsó kereket. A type L már kicsit alacsonyabb, sportosabb vázat kapott.
Tényleg csupán egy hengerrel lett több a motorkerékpár a biciklinél, a kicsivel több mint 2 lóerős motor szíjjal hajtotta a hátsó kereket. A type L már kicsit alacsonyabb, sportosabb vázat kapott.
Fotó megosztása:
A csekszlovák tervezésű könyű harckocsit leginkább Németországban használták a második világháború alatt. A magyar hadseregnek is sikerült kettőt szereznie hadizsákmányként, majd később Skoda licence alapján gyártották is továbbfejlesztett változatát. A löveg mellett a motor is a Skoda műve, a hajtásról 8,62 literes, négyhengeres motor gondoskodott, melynek 120 lóereje mozgatta a 10,5 tonnás tankot.
A csekszlovák tervezésű könyű harckocsit leginkább Németországban használták a második világháború alatt. A magyar hadseregnek is sikerült kettőt szereznie hadizsákmányként, majd később Skoda licence alapján gyártották is továbbfejlesztett változatát. A löveg mellett a motor is a Skoda műve, a hajtásról 8,62 literes, négyhengeres motor gondoskodott, melynek 120 lóereje mozgatta a 10,5 tonnás tankot.
Fotó megosztása:
Otto Kauba előállt egy repülő bombázó tervével a németeknek, akik kellő fantáziát láttak benne, ezért az uralmuk alá hajtott cseheknél képzelték el a gyártást. Bár a projekt nem élt sokat, de a Skoda-Kauba folytatta a gyártást. A V4-es már egy finomított verzió, melyet 240 lovas, léghűtéses V8-as repített akár 350 km/órás sebességgel.
Otto Kauba előállt egy repülő bombázó tervével a németeknek, akik kellő fantáziát láttak benne, ezért az uralmuk alá hajtott cseheknél képzelték el a gyártást. Bár a projekt nem élt sokat, de a Skoda-Kauba folytatta a gyártást. A V4-es már egy finomított verzió, melyet 240 lovas, léghűtéses V8-as repített akár 350 km/órás sebességgel.
Fotó megosztása:
Nem újdonság a villamos gyártása a Skoda számára, a 15T típusukat eredetileg kifejezetten Prága városa számára tervezte. Azóta pedig nem csupán a cseh fővárosban, hanem Rigában és Miskolcon is találkozhatunk Skoda villamossal.
Nem újdonság a villamos gyártása a Skoda számára, a 15T típusukat eredetileg kifejezetten Prága városa számára tervezte. Azóta pedig nem csupán a cseh fővárosban, hanem Rigában és Miskolcon is találkozhatunk Skoda villamossal.
Fotó megosztása:
Kicsivel több mint 70 darab készült a Monte Carlo ralira készített sportos Skoda limitált szériás utcai modelljéből. A látványos kupét 1,4 literes, 31 lóerős motor hajtotta és akár 110 km/órás sebességgel is száguldhatott. Érdekessége, hogy transaxle elrendezésű, tehát a váltó a hátsó tengelynél található.
Kicsivel több mint 70 darab készült a Monte Carlo ralira készített sportos Skoda limitált szériás utcai modelljéből. A látványos kupét 1,4 literes, 31 lóerős motor hajtotta és akár 110 km/órás sebességgel is száguldhatott. Érdekessége, hogy transaxle elrendezésű, tehát a váltó a hátsó tengelynél található.
Fotó megosztása:
Motorkerékpár – L&K type L (1904)
Tényleg csupán egy hengerrel lett több a motorkerékpár a biciklinél, a kicsivel több mint 2 lóerős motor szíjjal hajtotta a hátsó kereket. A type L már kicsit alacsonyabb, sportosabb vázat kapott.
Tank – LT vz. 35 (1935)
A csehszlovák tervezésű könyű harckocsit leginkább Németországban használták a második világháború alatt. A magyar hadseregnek is sikerült kettőt szereznie hadizsákmányként, majd később a Skoda licence alapján gyártották is továbbfejlesztett változatát. A löveg mellett a motor is a Skoda műve, a hajtásról 8,62 literes, négyhengeres motor gondoskodott, melynek 120 lóereje mozgatta a 10,5 tonnás tankot.
Repülő – Škoda-Kauba V4 (1942)
Otto Kauba előállt egy repülő bombázó tervével a németeknek, akik kellő fantáziát láttak benne, ezért az uralmuk alá hajtott cseheknél képzelték el a gyártást. Bár a projekt nem élt sokat, de a Skoda-Kauba folytatta a gyártást. A V4-es már egy finomított verzió, melyet 240 lovas, léghűtéses V8-as repített akár 350 km/órás sebességgel.
Villamos – Škoda 15T (2009)
Nem újdonság a villamos gyártása a Skoda számára, a 15T típusukat eredetileg kifejezetten Prága városa számára tervezte. Azóta pedig nem csupán a cseh fővárosban, hanem Rigában és Miskolcon is találkozhatunk Skoda villamossal.
Autó – Škoda Popular Sport Monte Carlo (1937)
Kicsivel több mint 70 darab készült a Monte Carlo ralira készített sportos Skoda limitált szériás utcai modelljéből. A látványos kupét 1,4 literes, 31 lóerős motor hajtotta és akár 110 km/órás sebességgel is száguldhatott. Érdekessége, hogy transaxle elrendezésű, tehát a váltó a hátsó tengelynél található.