Christian von Koenigsegg rögtön nagyban akart játszani, amikor megalapította saját autómárkáját 1994-ben, hiszen nem egyszerű sportkocsikat, hanem hiperautókat szeretett volna gyártani és ettől a tervétől semmi sem tántorította el, mára pedig komoly tényezővé vált olyan vadászterületeken, ahol a Bugatti Veyron is küzd a vevők és a másodpercek ellen. Az első prototípus az alapítás után két évvel jelent meg, az első szériagyártású darabok pedig 2002-től hagyták el a repülőgéphangárból kialakított összeszerelő üzemet. Mivel évente messze kevesebb mint 10 ezer autót gyárt ezért olyan apróságokra sem kell gondolnia, mint a gyalogosvédelem.
A ritka hiperautóknak nagy rajongótábora lett az évek folyamán és a tulajdonosok is szoros kapcsolatot ápolnak a gyárral, hiszen a legapróbb részletekig megtervezhetik autójukat, így aztán nincs is két egyforma Koenigsegg. Mivel minden példány igazi ritkaság, ezért egy márkatalálkozó is kész csoda, ami nem is túl régen bekövetkezett Svédországban, ahol 19 autó gyűlt össze, ami nagyjából 18 ezer lóerőt jelent egy helyen.
Többek közt még egy olyan modell, mint a One:1 is megjelent az összeröffenésen, amit a világ első megaautójaként mutatott be a Koenigsegg. Ebben a két változó geometriás turbóval felszerelt 5 literes, V8-as motor 1360 lóerős teljesítményt ad le, mellé pedig 1371 Nm nyomatéka is akad. Álló helyzetből 20 másodperc alatt gyorsul 400 km/órás sebességre.