Néhány autót megpróbáltak az egyik legnépszerűbb autósporttal, a Forma-1-gyel eladni, ami nem mindig a legjobb ötlet, de néha azért be is jöhet. Ez azonban nem elég, úgy tűnik, hogy az autógyártóknak minden apróságot meg kell ragadni, ha ezzel szélesebb körben váljon egy picit ismertebbé a termékük.

Fiat Panda 4×4 Antarctica (2014)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 1

Ford F-150 Harley-Davidson Edition (2011)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 19

A Ford legkedveltebb platósából gyakran készül Harley-Davidson Edition, ami távolról sem jelenti azt, hogy a platón minden adott ahhoz, hogy kétkerekűt szállítson rajta a tulajdonos. Csupán néhány dekorációs elem, különleges fényezés és temérdek Harley-Davidson logó különbözteti meg a limitált szériás modellt.

Fiat Panda Italia ‘90 Football World Cup Competition Edition (1990)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 20

A labdarúgó világbajnokság mindig nagy esemény, hiszen a focit sokan szeretik. A Fiatnál kitalálták, hogy az elérhető Panda tökéletes ennek népszerűsítésére ezért labdát csináltak a kerekeiből. Ez azonban csak egy apróság az első generációs Panda történetében, hiszen a modellt 1980-tól egészen 2003-ig gyártották és ezen időszak alatt 4,5 millió példány gördült le a szalagról.

Porsche 911 Turbo S 918 Spyder Edition (2010)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 21

Mint minden szupersportkocsira, úgy a Porsche 918 Spyderre is sokat kellett várniuk azoknak, akik végigjárták a vásárlás teljes folyamatát. Ezért – hogy a kedves vevők ne maradjanak különlegesség nélkül – kitalálták a 911 Turbo S-ből alkotott limitált szériát, melyet a hibridre utaló élénk zöld elemekkel tettek emlékezetesebbé. A turbós, hathengeres boxermotor 530 lóerős, 700 Nm nyomatékú.

Fiat 500 Barbie Edition (2009)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 22

A Fiat aranyos kisautójából számtalan limitált széria készült, és ezzel távolról sincs vége a különleges modellek sorának. A rózsaszín cukiságot a Barbie 50. évfordulójára készítették és ezzel pont az 500-ashoz kapcsolódó sztereotípiáknak ástak mélyebb gödröt.

Citroën C3 Pluriel Charleston (2009)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 23

A Citroën C3 Pluriel egyébként sem tekinthető egy diadalmenetnek, de igyekeztek menteni a menthetőt a beázó, makrancos tetejű francia megítélését az elegáns Charleston sorozattal. A Kacsát idéző festés azonban távolról sem volt olyan csábító, mint ahogyan azt gondolták.

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition (2013)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 24

A Chevrolet Camaro önmagában is úgy néz ki, mint egy Hot Wheels kisautó, így aztán nem volt nehéz limitált szériát alkotni a kettő összefonódásából. A különleges kék fényezés és a kéttónusú felnik mellé sportos kiegészítőket és plaketteket kapott. Rendelhető volt V6-os motorral is, de mindenki egyetért abban, hogy az LS3 V8 inkább kívánatos a 423 lóerős teljesítménnyel és 569 Nm nyomatékkal.

Volkswagen Polo Harlequin (1995)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 25

Minden idők legbohókásabb limitált szériáját érdekes módon éppen a Volkswagen hozta. Óvatosan bántak vele, hiszen csupán ezer darabot terveztek a színes Polóból, de végül a négyszeresét vitték. Ki hitte volna, hogy a németeknek ilyen humoruk van?