Az utóbbi években népszerűsége csökkent, de az autógyártók ennek ellenére még bőven látnak lehetőséget a dízel üzemű motorokban. Sőt, olyan autómárkák is kínálnak gázolajon élő autókat, amelyekről korábban sosem gondoltuk volna. Így lehetséges, hogy már olyan autókat is vezethetünk élvezettel, melyekbe a fekete pisztolyból öntjük az üzemanyagot.
BMW M550d xDrive (2017)
A BMW hagyományosan sportos márkának számít, így kivétel nélkül minden modelljüknél hangsúlyozzák a remek vezethetőséget. Számos dízelmotor mellett a gázolajos kínálat csúcsán az 50d jelzésű verziók állnak, melyek korábban három turbósak voltak, újabban azonban gazdagodnak még egy csigával. Így alkották meg a világ első quad-turbós dízelmotorját a sorhatosból. A BMW M550d teljesítménye 400 lóerő, maximális nyomatéka pedig 760 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,4 másodperc alatt gyorsul.
A BMW hagyományosan sportos márkának számít, így kivétel nélkül minden modelljüknél hangsúlyozzák a remek vezethetőséget. Számos dízelmotor mellett a gázolajos kínálat csúcsán az 50d jelzésű verziók állnak, melyek korábban három turbósak voltak, újabban azonban gazdagodnak még egy csigával. Így alkották meg a világ első quad-turbós dízelmotorját a sorhatosból. A BMW M550d teljesítménye 400 lóerő, maximális nyomatéka pedig 760 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,4 másodperc alatt gyorsul.
Fotó megosztása:
Bár itthon nem kaphatóak az Alpina manufaktúra BMW-n alapuló modelljei, ők is igazán ütőképes kínálattal teremtenek konkurenciát a hagyományos BMW-knek. A G30 és G31-es 5-ös BMW-ből nekik is akad bitang dízelük. A biturbós sorhat ebben az esetben 388 lóerőt teljesít, mellé pedig 800 Nm nyomaték társul. 100-as tempóra éppen úgy 4,4 másodperc alatt gyorsul, mint az M550d. A puttonyos Touring változat 2 tizeddel lassabb. Végsebességük közel 290 km/óra.
Bár itthon nem kaphatóak az Alpina manufaktúra BMW-n alapuló modelljei, ők is igazán ütőképes kínálattal teremtenek konkurenciát a hagyományos BMW-knek. A G30 és G31-es 5-ös BMW-ből nekik is akad bitang dízelük. A biturbós sorhat ebben az esetben 388 lóerőt teljesít, mellé pedig 800 Nm nyomaték társul. 100-as tempóra éppen úgy 4,4 másodperc alatt gyorsul, mint az M550d. A puttonyos Touring változat 2 tizeddel lassabb. Végsebességük közel 290 km/óra.
Fotó megosztása:
Vezetési élmény szempontjából erős ellenfelet kapott az 5-ös BMW az angoloktól, a Jaguar XF-et ugyanis élvezet irányítani. A kombi változat csak most csatlakozott a kínálathoz. Legerősebb gázolajosa egy 3 literes biturbó kerek 300 lóerős teljesítménnyel és 700 Nm csúcsnyomatékkal. 6,6 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra a családot.
Vezetési élmény szempontjából erős ellenfelet kapott az 5-ös BMW az angoloktól, a Jaguar XF-et ugyanis élvezet irányítani. A kombi változat csak most csatlakozott a kínálathoz. Legerősebb gázolajosa egy 3 literes biturbó kerek 300 lóerős teljesítménnyel és 700 Nm csúcsnyomatékkal. 6,6 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra a családot.
Fotó megosztása:
Sokak szerint bűn nyitható tetejű autót turbódízellel vásárolni, ennek ellenére bőven van igény az ilyesmire, amit az is bizonyít, hogy nem csak a kabriók, de a kétüléses roadsterek között is találhatunk ilyet. A Mercedes-Benz az akkor még SLK-nak (ma SLC) hívott modelljébe dobta bele a négyhengeres turbódízelt 204 lovas teljesítménnyel és 500 Nm nyomatékkal. A frissítés után azonban már csak benzinmotoros változatok elérhetőek.
Sokak szerint bűn nyitható tetejű autót turbódízellel vásárolni, ennek ellenére bőven van igény az ilyesmire, amit az is bizonyít, hogy nem csak a kabriók, de a kétüléses roadsterek között is találhatunk ilyet. A Mercedes-Benz az akkor még SLK-nak (ma SLC) hívott modelljébe dobta bele a négyhengeres turbódízelt 204 lovas teljesítménnyel és 500 Nm nyomatékkal. A frissítés után azonban már csak benzinmotoros változatok elérhetőek.
Fotó megosztása:
Már a '80-as évektől kezdve a Volkswagen Golf kínálat része a sportosabbik dízel kiadás, melyet a benzines GTI mellett a GTD jelzés alatt találhatunk meg. A dízelbotrány ellenére a hetedik generációból sem maradhatott ki az erős és takarékos hajtás. A 2 literes, négyhengeres TDI motor 184 lóerőt teljesít, mellé 380 Nm csúcsnyomatéka van. 7,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. Átlagfogyasztása a Spritmonitor szerint 6,6 liter/100 km.
Már a '80-as évektől kezdve a Volkswagen Golf kínálat része a sportosabbik dízel kiadás, melyet a benzines GTI mellett a GTD jelzés alatt találhatunk meg. A dízelbotrány ellenére a hetedik generációból sem maradhatott ki az erős és takarékos hajtás. A 2 literes, négyhengeres TDI motor 184 lóerőt teljesít, mellé 380 Nm csúcsnyomatéka van. 7,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. Átlagfogyasztása a Spritmonitor szerint 6,6 liter/100 km.
Fotó megosztása:
Bár jelenleg nem elérhető a friss Porsche Panamerához a V8-as turbódízel, a remek nyolchengerest mi is próbáltuk és imádtuk. Talán senkit sem lep meg, hogy a Panamera 4S Diesel Sport Turismo ezzel a hajtással a világ leggyorsabb dízel puttonyosa lett. A 4 literes V8-as 422 lóerős, 850 Nm nyomatékú. 4,8 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra és akár 280 felett is száguldhat.
Bár jelenleg nem elérhető a friss Porsche Panamerához a V8-as turbódízel, a remek nyolchengerest mi is próbáltuk és imádtuk. Talán senkit sem lep meg, hogy a Panamera 4S Diesel Sport Turismo ezzel a hajtással a világ leggyorsabb dízel puttonyosa lett. A 4 literes V8-as 422 lóerős, 850 Nm nyomatékú. 4,8 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra és akár 280 felett is száguldhat.
Fotó megosztása:
Az Audi TT-vel szállt szembe a Peugeot kétajtós kupéja, melynek tetővonala és apró ablakai igazán emlékezetesek maradnak. A 2013-ban frissített RCZ motorterében 1,6-os turbós benzinesek mellett 2 literes turbódízelt is találhatunk 163 lóerővel és 340 Nm nyomatékkal. A kulturált járású dízelmotor 8,2 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra az autót, ha a sofőr ügyesen bánik a 6 sebességes kéziváltóval.
Az Audi TT-vel szállt szembe a Peugeot kétajtós kupéja, melynek tetővonala és apró ablakai igazán emlékezetesek maradnak. A 2013-ban frissített RCZ motorterében 1,6-os turbós benzinesek mellett 2 literes turbódízelt is találhatunk 163 lóerővel és 340 Nm nyomatékkal. A kulturált járású dízelmotor 8,2 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra az autót, ha a sofőr ügyesen bánik a 6 sebességes kéziváltóval.
Fotó megosztása:
A benzinvérű autóbolondok már azt is nehezen emésztették meg, hogy a Maserati Ghibli négyajtós formában tért vissza, pedig szívdöglesztően néz ki limuzinként is az olasz. Az azonban végleg kicsapta a biztosítékot egyeseknél, hogy turbódízellel is megvásárolható a Ghibli és még a Quattroporte is. A motorháztető alatt ebben az esetben a VM Motori 3 literes V6-osa dolgozik 275 lóerővel és 570 Nm csúcsnyomatékkal. 6,3 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra és a futóműve épp olyan kiváló, mint a benzines változaté, ennek ellenére többen mélypontként emlegetik a dízel Maseratit.
A benzinvérű autóbolondok már azt is nehezen emésztették meg, hogy a Maserati Ghibli négyajtós formában tért vissza, pedig szívdöglesztően néz ki limuzinként is az olasz. Az azonban végleg kicsapta a biztosítékot egyeseknél, hogy turbódízellel is megvásárolható a Ghibli és még a Quattroporte is. A motorháztető alatt ebben az esetben a VM Motori 3 literes V6-osa dolgozik 275 lóerővel és 570 Nm csúcsnyomatékkal. 6,3 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra és a futóműve épp olyan kiváló, mint a benzines változaté, ennek ellenére többen mélypontként emlegetik a dízel Maseratit.
Fotó megosztása:
Alpina B5 S Allrad (2017)
Bár itthon nem kaphatók az Alpina manufaktúra BMW-n alapuló modelljei, ők is igazán ütőképes kínálattal teremtenek konkurenciát a hagyományos BMW-knek. A G30 és G31-es 5-ös BMW-ből nekik is akad bitang dízelesük. A biturbós sorhat ebben az esetben 388 lóerőt teljesít, mellé pedig 800 Nm nyomaték társul. 100-as tempóra éppen úgy 4,4 másodperc alatt gyorsul, mint az M550d. A puttonyos Touring változat 2 tizeddel lassabb. Végsebességük közel 290 km/óra.
Jaguar XF Sportbrake 30d (2017)
Vezetési élmény szempontjából erős ellenfelet kapott az 5-ös BMW az angoloktól, a Jaguar XF-et ugyanis élvezet irányítani. A kombi változat csak most csatlakozott a kínálathoz. Legerősebb gázolajosa egy 3 literes biturbó kerek 300 lóerős teljesítménnyel és 700 Nm csúcsnyomatékkal. 6,6 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra a családot.
Mercedes-Benz SLK250 CDI (2012)
Sokak szerint bűn nyitható tetejű autót turbódízellel vásárolni, ennek ellenére bőven van igény az ilyesmire, amit az is bizonyít, hogy nem csak a kabriók, de a kétüléses roadsterek között is találhatunk ilyet. A Mercedes-Benz az akkor még SLK-nak (ma SLC) hívott modelljébe dobta bele a négyhengeres turbódízelt 204 lovas teljesítménnyel és 500 Nm nyomatékkal. A frissítés után azonban már csak benzinmotoros változatok elérhetőek.
Volkswagen Golf GTD (2017)
Már a ’80-as évektől kezdve a Volkswagen Golf-kínálat része a sportosabbik dízel kiadás, melyet a benzines GTI mellett a GTD jelzés alatt találhatunk meg. A dízelbotrány ellenére a hetedik generációból sem maradhatott ki az erős és takarékos hajtás. A 2 literes, négyhengeres TDI motor 184 lóerőt teljesít, mellé 380 Nm csúcsnyomatéka van. 7,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. Átlagfogyasztása a Spritmonitor szerint 6,6 liter/100 km.
Porsche Panamera 4S Diesel Sport Turismo (2017)
Bár jelenleg nem elérhető a friss Porsche Panamerához a V8-as turbódízel, a remek nyolchengerest mi is próbáltuk és imádtuk. Talán senkit sem lep meg, hogy a Panamera 4S Diesel Sport Turismo ezzel a hajtással a világ leggyorsabb dízel puttonyosa lett. A 4 literes V8-as 422 lóerős, 850 Nm nyomatékú. 4,8 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra és akár 280 felett is száguldhat.
Peugeot RCZ 2.0 HDi (2013)
Az Audi TT-vel szállt szembe a Peugeot kétajtós kupéja, melynek tetővonala és apró ablakai igazán emlékezetesek maradnak. A 2013-ban frissített RCZ motorterében 1,6-os turbós benzinesek mellett 2 literes turbódízelt is találhatunk 163 lóerővel és 340 Nm nyomatékkal. A kulturált járású dízelmotor 8,2 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra az autót, ha a sofőr ügyesen bánik a 6 sebességes kézi váltóval.
Maserati Ghibli Diesel (2013)
A benzinvérű autóbolondok már azt is nehezen emésztették meg, hogy a Maserati Ghibli négyajtós formában tért vissza, pedig limuzinként is szívdöglesztően néz ki az olasz. Az azonban végleg kicsapta a biztosítékot egyeseknél, hogy turbódízellel is megvásárolható a Ghibli, és még a Quattroporte is. A motorháztető alatt ebben az esetben a VM Motori 3 literes V6-osa dolgozik 275 lóerővel és 570 Nm csúcsnyomatékkal. 6,3 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra és a futóműve épp olyan kiváló, mint a benzines változaté, ennek ellenére többen mélypontként emlegetik a dízel Maseratit.