Hiába kapkodnánk érte két kézzel és rogyásig töltött bankszámlákkal, nagy valószínűséggel a közeljövőben nem érkezik középmotoros sportkocsi a BMW-től, ezért akik ilyenre vágynak, azoknak be kell érniük a 453 darab legyártott M1-es egyik példányával. Fel is bukkant egy kiváló állapotban lévő darab, melyért közel 660 ezer dollárt, tehát átszámítva úgy 172 millió forintot szeretne kapni az eladó.

Az 1981-es évjáratú darab ráadásul sötétkék fényezésű, amilyenből csupán 57 másik akad a világon és 36 év alatt kevesebb mint 13 ezer kilométert tekertek az órájába. Ennél fogva nagy valószínűséggel a gyűjtők fognak kapkodni érte, hogy megőrizzék az alacsony futásteljesítményt és a remek állapotot. Ennek köszönhetően pedig évekkel később a jelenleginél is többet ér majd.

A sötétkék M1-es tökéletes időkapszula, hiszen minden eredeti dokumentáció és aprócska matrica, valamint táska és prospektusok is megvannak hozzá, valamint még új korában került bele utólagosan egy Blaupunkt csodarádió is.

Ennek az öreg BMW-nek az árán két Ferrarit is vehetnél 1

Ennek az öreg BMW-nek az árán két Ferrarit is vehetnél 25 Ennek az öreg BMW-nek az árán két Ferrarit is vehetnél 26

A BMW M1-est 1978-tól kezdték gyártani és igazán kacifántos úton jutott el a sorozatgyártásig. A formát Giugiaro jegyzi és a Lamborghinivel együtt fejlesztették, de idő közben az olaszok pénzügyi gondok miatt nem tudtak teljes mellszélességgel a projekt mögé állni, így a BMW-nek megoldást kellett találnia a gyártásra. Miután az M1-es kiöregedett, az Alpinának ajánlották fel a folytatást, de az ő számításaik szerint nem érte volna meg korszerűsíteni a típust, ezért a ’80-as évek elején már be is fejeződött a gyártása.

Az utaskabin mögött természetesen sorhatos benzinmotor kapott helyet, az M88-as kódjelű, 3,5 literes erőforrás az utcai változatokban 275 lóerőt teljesít és akár 260 km/órás sebességgel repítheti az M1-est. A turbós versenyváltozatok teljesítménye néha elérte a 850 lóerőt is.