„Egy szlovák teherautós oldalon osztották meg. A fotók készítője valahol Németországban lőtte a készült a képeket” – írta nekünk Dávid.
A hátsó kerekek bekerültek középre, egymás mellé. Az biztos, hogy nem gyári átalakítás, de vajon miért tesz valaki ilyet? Máris mondjuk.
Németországban az A1-es kategóriájú jogosítvánnyal is vezethető a jogilag háromkerekűnek számító, speciális átalakításon átesett Seat Ibiza, amely valójában négykerekű. A német Auto Ellenrieder cég által épített Škoda Fabia, Seat Ibiza és VW Polo modelleket az hívta életre, hogy az A1-es kategóriájú, már 16 éves kortól elérhető jogosítvánnyal is vezethető lesz a végeredmény.
Ahhoz, hogy jogilag háromkerekűnek számítson az átépített jármű, a hátsó nyomtávot minimálisra kell csökkenteni és az autó teljesítményét is visszavenni, ugyanis ezt 20 lóerőre korlátozza az A1-es kategória.
A cég állítólag 5500 euróért (1,6 millió forint) csinál meg egy ilyen átalakítást, ha elvisszük hozzájuk az autót, ha pedig náluk szeretnénk vásárolni ilyen járművet, akkor durván 10 000 eurótól indul a választék (3 millió forint). Kérdés, megéri-e ennyi pénzt költeni egy olyan járműre, ami aztán két év után – 18 éves kortól lehet B-kategóriás jogosítványt szerezni Németországban – teljesen fölöslegessé válik?
Nemrég a Carscoops osztott meg egy Mitsubishi Eclipse átalakítást, amit a Polaris Slingshot ihletett, itt nem kezdő vezetőkről van szó, szimplán úgy gondolta a tulaj, hogy ez így menő.