Látszólag az Auto 2000 koncepció egy furcsán átalakított W126-os Mercedes, de ennél jóval több szerep is jutott a furcsa megjelenésű autónak, amit először a Frankfurti Autószalonon láthatott a nagyközönség. Számos újdonságot mutattak be, melyek mai autókon is megtalálhatóak, ilyen például az A oszlopba rejtett ablaktörlő lapátok vagy éppen a formát kiegészítő üveg csomagtérfedél, mely az ideális aerodinamika miatt került rá. Gondoljunk csak a Toyota Priusra és máris megértjük, hogy miért. A motorháztető alatt több erőforrást is kipróbáltak, az egyik variáció például egy hengerlekapcsolásos V8-as motor volt. Végül egy két turbóval feltöltött, 3,3 literes, V6-os dízel került bele 150 lóerős teljesítménnyel, mely 830 kilométeres hatótávot biztosított.
Látszólag az Auto 2000 koncepció egy furcsán átalakított W126-os Mercedes, de ennél jóval több szerep is jutott a furcsa megjelenésű autónak, amit először a Frankfurti Autószalonon láthatott a nagyközönség. Számos újdonságot mutattak be, melyek mai autókon is megtalálhatóak, ilyen például az A oszlopba rejtett ablaktörlő lapátok vagy éppen a formát kiegészítő üveg csomagtérfedél, mely az ideális aerodinamika miatt került rá. Gondoljunk csak a Toyota Priusra és máris megértjük, hogy miért. A motorháztető alatt több erőforrást is kipróbáltak, az egyik variáció például egy hengerlekapcsolásos V8-as motor volt. Végül egy két turbóval feltöltött, 3,3 literes, V6-os dízel került bele 150 lóerős teljesítménnyel, mely 830 kilométeres hatótávot biztosított.
Fotó megosztása:
Szellemi elődje a '60-es és '70-es évek népszerű koncepcióautója, a C111-es, melyben Wankel motor dolgozott, a második változatban már négytárcsás verzióban 370 lóerővel és 290 km/órás végsebességgel. Később soros, öthengeres turbódízel került bele, amit aztán 4,8 literes, turbós V8-as váltott. A C112-ben V12-es szívómotor dolgozik az utasok mögött és az autóra 700-an le is tették az előleget, ám a Mercedes úgy döntött, hogy nem küldi gyártásba a sportkocsit.
Szellemi elődje a '60-es és '70-es évek népszerű koncepcióautója, a C111-es, melyben Wankel motor dolgozott, a második változatban már négytárcsás verzióban 370 lóerővel és 290 km/órás végsebességgel. Később soros, öthengeres turbódízel került bele, amit aztán 4,8 literes, turbós V8-as váltott. A C112-ben V12-es szívómotor dolgozik az utasok mögött és az autóra 700-an le is tették az előleget, ám a Mercedes úgy döntött, hogy nem küldi gyártásba a sportkocsit.
Fotó megosztása:
A mai modern autók elődjének is tekintik a szokatlan formájú kisbuszt, hiszen olyan modern rendszerekkel zsúfolták tele, melyeket csak mostanában kezd igazán használni az autóipar. Persze a xenon fényszórók nem ezek közé tartoznak, de a hangvezérlés és az autonóm közlekedést is támogató távolságtartós tempomat már igen. A beltér különlegessége, hogy a vezető középen - a legbiztonságosabb helyen - ül, mögötte pedig két sorban négy ember foglalhat helyet.
A mai modern autók elődjének is tekintik a szokatlan formájú kisbuszt, hiszen olyan modern rendszerekkel zsúfolták tele, melyeket csak mostanában kezd igazán használni az autóipar. Persze a xenon fényszórók nem ezek közé tartoznak, de a hangvezérlés és az autonóm közlekedést is támogató távolságtartós tempomat már igen. A beltér különlegessége, hogy a vezető középen - a legbiztonságosabb helyen - ül, mögötte pedig két sorban négy ember foglalhat helyet.
Fotó megosztása:
Az S-osztályhoz és a CL kupéhoz hasonlító tanulmányautó a Párizsi Autószalonon mutatkozott be és a Mercedes szerette volna megmutatni, hogy mennyire másképpen is lehet belteret berendezni. Már akkor kitalálták, hogy a vezető és az utas előtt gigantikus képernyő húzódjon, de ami igazán meglepő, hogy kidobták belőle a kormányt. Az irányítást a középen elhelyezett joystick segítségével lehet végezni. Kétség kívül érdekes, de a közönség még mostanra sem barátkozott meg azzal, hogy egy autóban ne legyen kormány.
Az S-osztályhoz és a CL kupéhoz hasonlító tanulmányautó a Párizsi Autószalonon mutatkozott be és a Mercedes szerette volna megmutatni, hogy mennyire másképpen is lehet belteret berendezni. Már akkor kitalálták, hogy a vezető és az utas előtt gigantikus képernyő húzódjon, de ami igazán meglepő, hogy kidobták belőle a kormányt. Az irányítást a középen elhelyezett joystick segítségével lehet végezni. Kétség kívül érdekes, de a közönség még mostanra sem barátkozott meg azzal, hogy egy autóban ne legyen kormány.
Fotó megosztása:
Az 57. Frankfurti Autószalonra különös szerzettel érkezett a Mercedes, mellyel kifejezetten a fiatal, városi embereket célozták meg. Olyan helytakarékos járművet szerettek volna alkotni, mely egy motorkerékpár dinamizmusát adja egy autó biztonságával. Ennek megfelelően a karosszéria 30 fokot is dőlhet kanyarodáskor. A motorja az A-osztálytól származó 1,6 literes, négyhengeres 102 lóerős teljesítménnyel, ami 7,7 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra.
Az 57. Frankfurti Autószalonra különös szerzettel érkezett a Mercedes, mellyel kifejezetten a fiatal, városi embereket célozták meg. Olyan helytakarékos járművet szerettek volna alkotni, mely egy motorkerékpár dinamizmusát adja egy autó biztonságával. Ennek megfelelően a karosszéria 30 fokot is dőlhet kanyarodáskor. A motorja az A-osztálytól származó 1,6 literes, négyhengeres 102 lóerős teljesítménnyel, ami 7,7 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra.
Fotó megosztása:
"A mi célunk egy olyan benzines autó megalkotása volt, mely olyan takarékos, mint egy dízel." - nyilatkozta a Mercedes az F700-as tanulmányról a vezetőség egyik tagja, Dr. Thomas Weber. A közel 5,2 méteres autót közvetlen befecskendezéses, 1,8 literes négyhengeres motor hajtja, mely állítólag csupán 5,3 litert fogyaszt 100 kilométerenként. Az utazólimuzin jobb hátsó ülése akár meg is fordítható, hogy kellemesebb legyen a társalgás a második sorban.
"A mi célunk egy olyan benzines autó megalkotása volt, mely olyan takarékos, mint egy dízel." - nyilatkozta a Mercedes az F700-as tanulmányról a vezetőség egyik tagja, Dr. Thomas Weber. A közel 5,2 méteres autót közvetlen befecskendezéses, 1,8 literes négyhengeres motor hajtja, mely állítólag csupán 5,3 litert fogyaszt 100 kilométerenként. Az utazólimuzin jobb hátsó ülése akár meg is fordítható, hogy kellemesebb legyen a társalgás a második sorban.
Fotó megosztása:
Ha a jövőben ilyenek lesznek a luxuskupék, akkor mi már rettentően várjuk. Igaz, hogy a csodálatos V8-es és V12-es motoroktól a Mercedes-Maybach 6 esetében elbúcsúzhatunk, helyette azonban 750 lóerős teljesítmény és végtelen nyomaték áll rendelkezésre az elektromos hajtásláncban, mely 500 kilométeres hatótávot kínál. Az 5,7 méteres kupé 2+2 személyes, tehát leginkább két fő utazhat benne kényelemben elegáns partikra vagy a francia riviérára. A töltés miatt sem kell aggódni, hiszen 5 perc alatt 100 kilométerre elég elektront szív magába.
Ha a jövőben ilyenek lesznek a luxuskupék, akkor mi már rettentően várjuk. Igaz, hogy a csodálatos V8-es és V12-es motoroktól a Mercedes-Maybach 6 esetében elbúcsúzhatunk, helyette azonban 750 lóerős teljesítmény és végtelen nyomaték áll rendelkezésre az elektromos hajtásláncban, mely 500 kilométeres hatótávot kínál. Az 5,7 méteres kupé 2+2 személyes, tehát leginkább két fő utazhat benne kényelemben elegáns partikra vagy a francia riviérára. A töltés miatt sem kell aggódni, hiszen 5 perc alatt 100 kilométerre elég elektront szív magába.
Fotó megosztása: