Nem csak remek formája segítette a Volvo kétajtós kupéjának népszerűségét, hanem Roger Moore is, aki Az Angyal című sorozatban Simon Templar-t alakítva használt ilyen Volvo-t. Az projektet az '50-es évek végén kezdték, de az autó gyártása csak 1961-ben indult be kezdetben Angliában, majd minőségi problémák miatt Svédországba költözött. 118 lovas, 1,8 literes négyhengeres motorja egyenes leszármazottja a teherautókba szánt V8-asoknak, épp ezért rettentően megbízható, több mint 1 milliót futott példány is létezik a P1800-asból.
Nem csak remek formája segítette a Volvo kétajtós kupéjának népszerűségét, hanem Roger Moore is, aki Az Angyal című sorozatban Simon Templar-t alakítva használt ilyen Volvo-t. Az projektet az '50-es évek végén kezdték, de az autó gyártása csak 1961-ben indult be kezdetben Angliában, majd minőségi problémák miatt Svédországba költözött. 118 lovas, 1,8 literes négyhengeres motorja egyenes leszármazottja a teherautókba szánt V8-asoknak, épp ezért rettentően megbízható, több mint 1 milliót futott példány is létezik a P1800-asból.
Fotó megosztása:
Az üveg csomagétajtajú P1800ES szellemi utódjának szánták a 480-ast, melynek nem csupán ez volt a jellegzetessége. Az alulra helyezett hűtőrács és a bukólámpák is tökéletesen hozták a késő '80-as évek stílusát. Ez volt a svéd márka első elsőkerék-hajtású modellje, amit hamar követtek a 440-es és 460-as modellek. 1988-ban jött ki a Turbo változat Garrett feltöltőkkel, teljesítménye 120 lóerő volt, melyhez 175 Nm nyomaték társul.
Az üveg csomagétajtajú P1800ES szellemi utódjának szánták a 480-ast, melynek nem csupán ez volt a jellegzetessége. Az alulra helyezett hűtőrács és a bukólámpák is tökéletesen hozták a késő '80-as évek stílusát. Ez volt a svéd márka első elsőkerék-hajtású modellje, amit hamar követtek a 440-es és 460-as modellek. 1988-ban jött ki a Turbo változat Garrett feltöltőkkel, teljesítménye 120 lóerő volt, melyhez 175 Nm nyomaték társul.
Fotó megosztása:
Az 1985-ös Genfi Autószalonon mutatkozott be a Volvo kétajtós kupéja, melyet a Bertone tervezett és egy évvel később lett elérhető az európai piac számára, az amerikaiaknak pedig két évig kellett várniuk a gyönyörű 780-as Coupé-ra. Elődjéhez hasonlóan ez is Olaszországban készült a Bertone műhelyében. A négyajtósnál kicsit rövidebb gépháztető, tetőpanel és csomagtérfedél jellemezte. A motorválaszték turbós négyhengeresekből és a PRV V6-osból állt, valamint egy sorhatos dízelt választhattak a vásárlók.
Az 1985-ös Genfi Autószalonon mutatkozott be a Volvo kétajtós kupéja, melyet a Bertone tervezett és egy évvel később lett elérhető az európai piac számára, az amerikaiaknak pedig két évig kellett várniuk a gyönyörű 780-as Coupé-ra. Elődjéhez hasonlóan ez is Olaszországban készült a Bertone műhelyében. A négyajtósnál kicsit rövidebb gépháztető, tetőpanel és csomagtérfedél jellemezte. A motorválaszték turbós négyhengeresekből és a PRV V6-osból állt, valamint egy sorhatos dízelt választhattak a vásárlók.
Fotó megosztása:
A 480-as örökségét vitte tovább a 2006-ban bemutatkozó C30 prémium kompakt, mely szoros rokonságban áll az S40, V50 és C70 modellekkel, amik pedig közeli rokonai a második generációs Ford Focusnak. A gépháztető alatt 4 és 5 hengeres motorok találhatóak 100-tól 230 lóerőig. Egy koncepció erejéig készült belőle Polstar által kezelt verzió is, mely a T5-ösön alapult, nagyobb feltöltővel és számos módosítással 405 lovat hoztak ki a 2,5 literes motorból, ami mellé 510 Nm nyomaték is társult. Ezt egy Haldex rendszerű összkerékhajtás továbbította, valamint Quaife önzáró differenciálmű gondoskodott a remek kanyarképességekről.
A 480-as örökségét vitte tovább a 2006-ban bemutatkozó C30 prémium kompakt, mely szoros rokonságban áll az S40, V50 és C70 modellekkel, amik pedig közeli rokonai a második generációs Ford Focusnak. A gépháztető alatt 4 és 5 hengeres motorok találhatóak 100-tól 230 lóerőig. Egy koncepció erejéig készült belőle Polstar által kezelt verzió is, mely a T5-ösön alapult, nagyobb feltöltővel és számos módosítással 405 lovat hoztak ki a 2,5 literes motorból, ami mellé 510 Nm nyomaték is társult. Ezt egy Haldex rendszerű összkerékhajtás továbbította, valamint Quaife önzáró differenciálmű gondoskodott a remek kanyarképességekről.
Fotó megosztása:
2010-ben kezdődött a második generációs Volvo S60-as karrierje, mely a márka aktuális arculatához illeszkedő formát kapott Örjan Sterner-től és a technika is maradt a megszokott formában. Soros négy-, öt- és hathengeres motorokkal, melyek közül a legerősebb a Polstar új generációs négyhengerese 367 lóval. Azt megszokhattuk, hogy a kombikból készül emelt hasmagasságú változat, de négyajtósból eddig nem készült Cross Country verzió, a svédek azonban ezt is meglépték a modellciklus végéhez közeledve.
2010-ben kezdődött a második generációs Volvo S60-as karrierje, mely a márka aktuális arculatához illeszkedő formát kapott Örjan Sterner-től és a technika is maradt a megszokott formában. Soros négy-, öt- és hathengeres motorokkal, melyek közül a legerősebb a Polstar új generációs négyhengerese 367 lóval. Azt megszokhattuk, hogy a kombikból készül emelt hasmagasságú változat, de négyajtósból eddig nem készült Cross Country verzió, a svédek azonban ezt is meglépték a modellciklus végéhez közeledve.
Fotó megosztása:
Ma már csak négyhengeres motorok laknak a Volvo-k motorterében, de a második generációs S80-as a szép, klasszikus limuzin forma mellett kapott egy igazi különlegességet is, mégpedig a szűk hengerszögű V8-as benzinmotort. A keresztben álló, 60 fokos hengerszögű V8-ast a Yamaha fejlesztette a svédek számára. A csúcsmodell 315 lóerős teljesítményű és 440 Nm nyomatékú. 6,5 másodperc alatt gyorsította 100 km/órára az S80-ast.
Ma már csak négyhengeres motorok laknak a Volvo-k motorterében, de a második generációs S80-as a szép, klasszikus limuzin forma mellett kapott egy igazi különlegességet is, mégpedig a szűk hengerszögű V8-as benzinmotort. A keresztben álló, 60 fokos hengerszögű V8-ast a Yamaha fejlesztette a svédek számára. A csúcsmodell 315 lóerős teljesítményű és 440 Nm nyomatékú. 6,5 másodperc alatt gyorsította 100 km/órára az S80-ast.
Fotó megosztása:
A bitang turbómotorral hajtott, praktikus hasáb formájú Volvo-kra sokan emlékeznek, de a 2000-ben megjelent V70-es legsportosabb változata valamilyen oknál fogva nem örvend ekkora népszerűségnek. Pedig a V70 R igencsak remek autó, melyen csak a szakértők szúrják ki a gyanús jeleket, hogy itt valami több történik egy öthengeres dízelnél. A 2521 köbcentis 5 hengeres turbómotor kerek 300 lóerőt teljesít és mellé 400 Nm nyomatéka akad. Haldex összkerékhajtás és Brembo fékek jártak még a csomaghoz. A sportos puttonyos 6 másodperc körül gyorsította 100-ra az egész családot.
A bitang turbómotorral hajtott, praktikus hasáb formájú Volvo-kra sokan emlékeznek, de a 2000-ben megjelent V70-es legsportosabb változata valamilyen oknál fogva nem örvend ekkora népszerűségnek. Pedig a V70 R igencsak remek autó, melyen csak a szakértők szúrják ki a gyanús jeleket, hogy itt valami több történik egy öthengeres dízelnél. A 2521 köbcentis 5 hengeres turbómotor kerek 300 lóerőt teljesít és mellé 400 Nm nyomatéka akad. Haldex összkerékhajtás és Brembo fékek jártak még a csomaghoz. A sportos puttonyos 6 másodperc körül gyorsította 100-ra az egész családot.
Fotó megosztása: