Mindig az érzelmekre ható, sportos márka volt az Alfa Romeo, és ez már az első modelljükön is meglátszott. Az Alfa Romeo G1-esből csupán 52 példány készült és az egyik, mely túlélte az elmúlt közel 100 évet, most gazdát cserél. Az 1921-es évjáratú, tehát idén 96 éves példány az egyetlen a világon, mely hiánytalan és működik. Szerencsére nem foglalkoztak a tökéletesre restaurálással sem, így igazán gyönyörű, patinás gép maradt fenn az utókornak.
Ez a 6018-as alvázszámú darab a széria elejéről való versenyváltozat, ahogyan azt a rajtszámok is sugallják. Első tulajdonosa Ausztriában tárolta az autót, mely aztán 1940-es években került elő megint, majd a ’70-es években átesett egy felújításon, aztán mai állapotát a 2000-es években érte el. Természetesen közel sem tökéletes, nincs vadul csillogó fényezése és a rozsdát sem kell sokáig keresni az autón, a bőr üléseken pedig meglátszik az idő és minden egyes benne töltött perc, de ez csak hozzátesz az értékéhez. A veteránokkal foglalkozók sokkal többre értékelik az ilyen hiteles állapotú példányokat, mint azokat az autókat, amiket a semmiből teremtettek újra.
Nem csak neves kiállításokon lehetett látni az 1921-es Alfa Romeo G1-est, hanem veteránversenyeken is tiszteletét tette. A magas gépháztető alatt 6,3 literes soros, hathengeres motor dolgozik, mely az első hathengeres motor volt a márka történetében. A 70 lovas teljesítmény nem tűnhet megrázó adatnak, de ha mellétesszük azokat az autókat, melyek ekkoriban fellelhetőek voltak az utcákon, mint például a 20 lovas Ford T-modell, akkor máris izmos gépnek tűnik. A 130 km/órát nyaldosó végsebesség pedig a ’20-as években több mint tisztességesnek számított.
Nincs még egy ilyen autó a világon, ez egészen biztosan feltüzeli a gyűjtőket, így valószínűleg 1,5 millió dollárt, tehát úgy 400 millió forintnyi összeget is megérhet valakinek az egyetlen teljes és működő Alfa Romeo G1-es.