A Peugeot a legtöbb esetben ügyelt arra, hogy kompakt modelljéből ne csupán a családosok és a flottavásárlók vehessék meg a nekik megfelelőt, hanem azoknak is kínáljanak megoldást, akik a hosszabb úton szeretnének hazamenni. A GTi jelzés nem mindig tart kifejezetten sportos modellt, néha csupán a legerősebbet jelezték ezzel a betűkombinációval.

Peugeot 309 GTi (1987)

5 kompakt Peugeot, amivel a hosszabb úton mész haza 1

Peugeot 306 GTi (1996)

5 kompakt Peugeot, amivel a hosszabb úton mész haza 13

A bő 150 lovas S16 mellett a GTi jelentette a Peugeot 306 kínálat csúcsát. Az 1993-tól gyártott kompaktból összesen 2,8 millió készült és két frissítést is megélt. A legsportosabb változat 2 literes motorja 163 lóerős, nyomatékból 193 Nm áll rendelkezésre. Az 1,2 tonnás autó 8,8 másodperc alatt éri el a 100-as tempót álló helyzetből.

Peugeot 308 GTi (2011)

5 kompakt Peugeot, amivel a hosszabb úton mész haza 14

Hosszú idő után tért vissza a Peugeot a GTi-hez a 308-assal, melyen szinte alig látszik a sportosító kezelés. Az ötajtós modellre semmilyen markáns spoiler vagy egyéb kiegészítő nem került, a leginkább a hátsó dupla kipufogóból lehetett sejteni, hogy a legerősebb benzines hajtja a kompaktot. Az 1,6 literes THP turbómotor kereken 200 lóerőt teljesít, mellé 275 Nm nyomatéka van. 7,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.

Peugeot RCZ R (2014)

5 kompakt Peugeot, amivel a hosszabb úton mész haza 15

Kicsit kilóg a sorból az RCZ sportos verziója, de mentségére szóljon, hogy a 308-as alapjaira épül és nem kizárt, hogy a formás kupé egyszer igazi klasszikussá érik. A Goodwoodban bemutatott RCZ R-ben 1,6 literes turbómotor dolgozik bő 270 lóerős teljesítménnyel és 330 Nm csúcsnyomatékkal. Álló helyzetből százas tempóra 5,9 másodperc alatt gyorsul. A kanyarok élvezetesebb bevételét Torsen differenciálmű segíti.

Peugeot 308 GTi (2016)

5 kompakt Peugeot, amivel a hosszabb úton mész haza 16

Magyarországon sajnos nem kapható a Peugeot 308 GTi, pedig a franciák igazán odatették magukat az erős kompakttal, aminek már a fényezése is különleges, míg az autó nagyobbik része vörös vagy kék, addig a hátsója fekete színű. A motortérben 270 lóerős 1,6 literes turbómotor található, mely 6 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra az ötajtóst. A 19 colos felnikre Michelin Pilot Super Sport gumikat szerelnek, a megfelelő fékhatásról pedig az elöl 380, hátul 268 mm-es tárcsákba harapó fékek gondoskodnak. Egy lóerőnek 4,46 kg-ot kell mozgatnia.