Akár azt is hihetnénk, hogy a sportkocsik élete csupa siker és csillogás, elvégre ez a kategória a féktelen luxusról, a nagy számokról és a páratlan vezetési élményről szól. Ennek ellenére nem is emlékszünk olyan világosan minden sportautóra, aminek számtalan oka lehet. Néha a borsos árcédula okozza a nehézségeket, olykor az ismeretlen márkanév, de egy autó fényét homályosíthatja híres testvér vagy legendás előd is.
Ferrari F50 (1995)
A Ferrari ötvenedik születésnapja alkalmából jelent meg az F50-es, melynek legendás elődje az F40 árnyékolja be hírnevét. Pedig éppen annyira minimalista sportkocsi volt, motorja és felfüggesztése is egyenesen az F1-ből érkezett. A 4,7 literes V12-es szívómotor 520 lóerejének csupán 1349 kilogrammot kell mozgatnia. Forgatónyomatéka 470 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre kicsivel kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul, a végsebesség pedig 325 km/óra.
A Ferrari ötvenedik születésnapja alkalmából jelent meg az F50-es, melynek legendás elődje az F40 árnyékolja be hírnevét. Pedig éppen annyira minimalista sportkocsi volt, motorja és felfüggesztése is egyenesen az F1-ből érkezett. A 4,7 literes V12-es szívómotor 520 lóerejének csupán 1349 kilogrammot kell mozgatnia. Forgatónyomatéka 470 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre kicsivel kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul, a végsebesség pedig 325 km/óra.
Fotó megosztása:
A Maseratival és Ferrarival közösen fejlesztett 4,7 literes V8-as dolgozik az Alfa Romeo 8C orrában. A 90 fokos hengerszögű V8-as 450 lóerőt ad le, mellé 480 Nm nyomatéka van, aminek 80%-a már 2000-es fordulattól rendelkezésre áll. 100-as tempóra 4,2 másodperc alatt gyorsul az Alfa Romeo feledésbe merülő sportkocsija.
A Maseratival és Ferrarival közösen fejlesztett 4,7 literes V8-as dolgozik az Alfa Romeo 8C orrában. A 90 fokos hengerszögű V8-as 450 lóerőt ad le, mellé 480 Nm nyomatéka van, aminek 80%-a már 2000-es fordulattól rendelkezésre áll. 100-as tempóra 4,2 másodperc alatt gyorsul az Alfa Romeo feledésbe merülő sportkocsija.
Fotó megosztása:
Ferrari Enzo-nak hívják a MC12-es ikertestvérét, amiből rögtön tudható, hogy miért lett kevésbé népszerű a jóval versenyautósabb Maserati. A 3,8 másodperc alatt százra gyorsuló autót 6 literes, 65 fokos hengerszögű V12-es motor hajtja, mely 630 lóerőt ad le 7500-as fordulaton.
Ferrari Enzo-nak hívják a MC12-es ikertestvérét, amiből rögtön tudható, hogy miért lett kevésbé népszerű a jóval versenyautósabb Maserati. A 3,8 másodperc alatt százra gyorsuló autót 6 literes, 65 fokos hengerszögű V12-es motor hajtja, mely 630 lóerőt ad le 7500-as fordulaton.
Fotó megosztása:
A Noble egy igazán picike vállalat, mely olyanokkal szeretné felvenni a versenyt, mint a Ferrari Enzo vagy éppen a Porsche Carrera GT. Erre a feladatra pedig az M600-ast tervezték, mely számos versenypályát megjárt a fejlesztés során. Motorja a Yamahától származik, 4,4 literes V8-as , amit két turbófeltöltővel toldottak meg. A teljesítménye 660 lóerő, ami mellé 820 Nm nyomatéka is akad. Álló helyzetből 190 (120 mérföld/óra) feletti sebességre 8,9 másodperc alatt gyorsul.
A Noble egy igazán picike vállalat, mely olyanokkal szeretné felvenni a versenyt, mint a Ferrari Enzo vagy éppen a Porsche Carrera GT. Erre a feladatra pedig az M600-ast tervezték, mely számos versenypályát megjárt a fejlesztés során. Motorja a Yamahától származik, 4,4 literes V8-as , amit két turbófeltöltővel toldottak meg. A teljesítménye 660 lóerő, ami mellé 820 Nm nyomatéka is akad. Álló helyzetből 190 (120 mérföld/óra) feletti sebességre 8,9 másodperc alatt gyorsul.
Fotó megosztása:
Nem véletlenül hasonlít a Cizeta a Lamborghini Diablo-ra, tervezője ugyanis Marcello Gandini, aki kicsi alakított a rajzolok, hogy ne süssék el kétszer teljesen ugyanazt a poént. A motorja a Lamborghini Urraco 90 fokos V8-asa, kétszer. 6 literes V16-osa 560 lóerőt teljesít, maximális nyomatéka 540 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,5 másodperc alatt gyorsul.
Nem véletlenül hasonlít a Cizeta a Lamborghini Diablo-ra, tervezője ugyanis Marcello Gandini, aki kicsi alakított a rajzolok, hogy ne süssék el kétszer teljesen ugyanazt a poént. A motorja a Lamborghini Urraco 90 fokos V8-asa, kétszer. 6 literes V16-osa 560 lóerőt teljesít, maximális nyomatéka 540 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,5 másodperc alatt gyorsul.
Fotó megosztása:
Egész egyszerűen túl drága volt az SLR McLaren, ami miatt nem is kelt el belőle annyi, amennyit reméltek. Utódja már hangyányit olcsóbb, de az SLS-t így is egy emberközelibb sportkocsira kellett leváltani, ez lett az AMG GT sorozat. Az SLR kompresszoros V8-as motorja 557 lóerőt teljesít, mellé 720 Nm nyomatéka van, a százas sprintet 3,5 másodperc alatt tudja le. A pályán maradásban aktív aerodinamika segíti.
Egész egyszerűen túl drága volt az SLR McLaren, ami miatt nem is kelt el belőle annyi, amennyit reméltek. Utódja már hangyányit olcsóbb, de az SLS-t így is egy emberközelibb sportkocsira kellett leváltani, ez lett az AMG GT sorozat. Az SLR kompresszoros V8-as motorja 557 lóerőt teljesít, mellé 720 Nm nyomatéka van, a százas sprintet 3,5 másodperc alatt tudja le. A pályán maradásban aktív aerodinamika segíti.
Fotó megosztása:
Maserati MC12 (2004)
Ferrari Enzónak hívják az MC12-es ikertestvérét, amiből rögtön tudható, hogy miért lett kevésbé népszerű a jóval versenyautósabb Maserati. A 3,8 másodperc alatt százra gyorsuló autót 6 literes, 65 fokos hengerszögű V12-es motor hajtja, mely 630 lóerőt ad le 7500-as fordulaton.
Alfa Romeo 8C Competizione (2006)
A Maseratival és Ferrarival közösen fejlesztett 4,7 literes V8-as dolgozik az Alfa Romeo 8C orrában. A 90 fokos hengerszögű V8-as 450 lóerőt ad le, mellé 480 Nm nyomatéka van, aminek 80%-a már 2000-es fordulattól rendelkezésre áll. 100-as tempóra 4,2 másodperc alatt gyorsul az Alfa Romeo feledésbe merülő sportkocsija.
Noble M600 (2010)
A Noble egy igazán picike vállalat, mely olyanokkal szeretné felvenni a versenyt, mint a Ferrari Enzo vagy éppen a Porsche Carrera GT. Erre a feladatra pedig az M600-ast tervezték, mely számos versenypályát megjárt a fejlesztés során. Motorja a Yamahától származik, 4,4 literes V8-as, amit két turbófeltöltővel toldottak meg. A teljesítménye 660 lóerő, ami mellé 820 Nm nyomatéka is akad. Álló helyzetből 190 (120 mérföld/óra) feletti sebességre 8,9 másodperc alatt gyorsul.
Mercedes-Benz SLR McLaren (2003)
Egész egyszerűen túl drága volt az SLR McLaren, ami miatt nem is kelt el belőle annyi, amennyit reméltek. Utódja már hangyányit olcsóbb, de az SLS-t így is egy emberközelibb sportkocsira kellett leváltani, ez lett az AMG GT sorozat. Az SLR kompresszoros V8-as motorja 557 lóerőt teljesít, mellé 720 Nm nyomatéka van, a százas sprintet 3,5 másodperc alatt tudja le. A pályán maradásban aktív aerodinamika segíti.
Cizeta-Moroder V16T (1991)
Nem véletlenül hasonlít a Cizeta a Lamborghini Diablóra, tervezője ugyanis Marcello Gandini, aki kicsit alakított a rajzon, hogy ne süssék el kétszer teljesen ugyanazt a poént. A motorja a Lamborghini Urraco 90 fokos V8-asa, kétszer. 6 literes V16-osa 560 lóerőt teljesít, maximális nyomatéka 540 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,5 másodperc alatt gyorsul.