Egy ideje tudjuk, hogy új almárkán dolgozik a Hyundai. Modelljei sportváltozata az N jelzést kapja meg az izgalmas vezethetőség mellé. Nem egyszerű feladata a GTI, RS, AMG, GSI, OPC nevek mellé elültetni az emberek fejébe egy újabbat.

A Hyundai ugyan dolgozik a versenypályákon, a WRC-ben és TCR-ben is sikereket tegyen az N mellé, de hagyományos direkt reklámot is alkottak. Igazi művészfilm, szürreális alkotás született, égett gumi szagú parfümmel pózoló, a motorhangtól lóvá változó vagy a száguldást brutális hajszárítóval megidéző szereplőkkel. Közös bennünk, hogy a férfik láthatóan mind elvesztik az eszüket, megvadulnak az N-től.

Az N pontos jelentését nem tudjuk, lehetséges, hogy a koreai Namjangban lévő fejlesztőközpontra, vagy a Nürburgringre utal, egyes pletykák szerint igazából ez nem más, mint kanyarkombináció, egy jobbos majd egy balos visszafordítóval. A N modellek fejlesztését nem akárkire bízták, nagyágyúkat csábítottak el a BMW M részlegétől és az AMG-től is.

Az első modell a Hyundai i30 N 2.0 literes turbómotorral, 250 és 275 lóerős teljesítménnyel érkezik, ezen a hétvégén mutatják be a kereskedők Németországban.

Autót így még nem reklámoztak 1

A gyengébb 6,4 az erősebb 6,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A gyengébb modellhez is jár sportfutómű, adaptív lengéscsillapítással, de az erősebb kap sportkipufogót és nagyteljesítményű fékrendszert is, illetve abban szerepel az önzárő differenciálművet szimuláló elektronikus megoldás is.