Örök klasszikus a Volkswagen Bogár, melynek gyártása még 1938-ban indult meg és egészen 2003-ig húzta, ezen időszak alatt pedig több mint 21,5 millió példány gördül le a gyártószalagokról, mert a Bogarat nem csak Németországban, hanem többek között Mexikóban, Brazíliában és Nigériában is gyártották.
A sokkal modernebb felépítésű, de az eredeti formákhoz hű második generáció ’97-ben jelent meg és természetesen a léghűtéses farmotort is elhagyta, felépítése keresztmotoros, elsőkerék-hajtású lett, aminek köszönhetően nagyobb tér lehetett a kabinban, valamint a csomagoknak is több hely jutott.
Motorválasztéka követte a VW-konszern trendjét, legfőképpen négyhengeres benzinesek és turbódízelek – valamint öthengeres benzines – laktak a Beetle orrában, melyet számos limitált változattal és aranyos kiegészítőkkel tettek csábítóbbá. 2001-től két éven át azonban valami egészen elvetemült is piacra került, ez volt a 250 darabban limitált Beetle RSi.
Nagy légbeömlőnyílásai, kiszélesített karosszériája és hatalmas hátsó szárnya azonnal felismerhetővé teszi, de a beltér sem maradt érintetlen. Bőr sportülések és fém pedálok tették sportosabbá a retrós kompaktot. A legnagyobb változás azonban a hajtásláncot érintette. A motortérbe beledobták a 3,2 literes VR6-os blokkot, amihez hatsebességes kézi váltót és összkerékhajtást párosítottak. A felfüggesztést a biztonság kedvéért a Porschéra bízták, a felniket az OZ-tól dobták a Beetle alá, a kipufogórendszert pedig a Remus szállította az RSi-hez.
A VR6-os motor teljesítménye ebben a konfigurációban 224 lóerő, maximális nyomatéka 320 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 6,4 másodperc alatt gyorsíthat, a végsebessége 225 km/óra.
Ha hathengeres Bogár hangjára vágysz, akkor az alábbi videón megtalálod a Remus feldolgozásában: