1984-ben, még a Párizsi Autószalon megnyitásának előestéjén merészet húztak az olaszok és egy éjszakai klubban, egész pontosan a Champs-Élysées-n lévő Lidóban mutatták meg először néhány szerencsés ügyfélnek legújabb alkotásukat, a Ferrari Testarossát. A Ferrari csúcsmodelljének formatervét meghatározták az éles vonalak, az oldalsó légbeömlő ikonikussá vált és a korszakban több tuningcég is elővette, de a legjobb helyen akkor is a Testarossán volt.

Itt a Ferrari, ami visszarepít a 80-as évekbe 1

Mindenképp szükség volt a sűrű lamellás beömlőre, hiszen másképp nehezen jutott volna levegőhöz a hatalmas motor, nem mellesleg ettől, a bukólámpától és a rács mögé helyezett hátsó világítótestektől roppant elegánsnak és brutálisnak is találták az autót. Nem sokkal később a Miami Vice című sorozat egyik főszereplője lett, igaz, Sonny Crockett egy fehér példányt hajtott a floridai utakon.

Itt a Ferrari, ami visszarepít a 80-as évekbe 29

4,9 literes, 180 fokos hengerszögű V12-es van a Testarossában, mely 6300-as fordulatnál 390 lóerőt teljesít, mellé pedig 490 Nm nyomatéka van már 4500-as fordulattól. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 5,3 másodperc alatt gyorsul, de ehhez szükség van egy ügyes vezetőre is, hiszen a Testarossa kéziváltós. A végsebessége pedig 290 km/óra, amivel ma is ott a helye a német autópálya belső sávjában.

Itt a Ferrari, ami visszarepít a 80-as évekbe 30

Sokan vannak, akik ugyan már megengedhetnének maguknak egy Ferrari Testarossát, mert például megtetszett nekik A Wall Street farkasából, de azok az idők rég elmúltak, hogy szalonból guríthassanak ki egy ilyen autót. Nekik lehet megoldás a képen szereplő példány, melynek órájában mindössze 941 futott kilométer van, tehát új autónak még bőven elmegy.

Itt a Ferrari, ami visszarepít a 80-as évekbe 31

Igazi időkapszula, a beltérben még minden érintetlen, a szőnyegeket védőfólia borítja, az üléseken lévő bőr pedig alig ráncosodott meg. Előny továbbá, hogy az autót nem egy pajtában találták meg, hanem folyamatosan ügyeltek rá és karbantartották, így valóban eredeti állapotban maradt meg. Új tulajdonosa megközelítőleg 65 millió forintot fizetett érte.