A Rimac Concept One alighanem a legellentmondásosabb szereplője lesz az ex-Top Gear trió saját gyártású The Grand Tour név alatt futó műsorának. Már a második évad gyártása során adott csámcsogni valót a sajtónak, de erről a hírverésről szívesen lemondtak volna, főleg Richard Hammond, aki életveszélyes balesetet szenvedett el az autó volánja mögött.
Térdét törte, a kocsi pedig porig égett a svájci forgatáson, az eset után pedig rengetegen vitatkoztak arról, hogy vezetői hiba történt (vagyis Hammond túltolta), vagy a négy villanymotor eléggé összetett nyomatékelosztó rendszere is benne volt a dologban.
Bárhogy is történt, a Rimac pozitív üzenetét is igyekeznek átadni a GT következő évadában. Igaz, más választásuk nincs, mert amikor egy szupersportautó ilyen szinten alázza a konkurenciát, akkor nincs más hátra, mint fejet hajtani.
Be kell valljam, amikor pár éve valamelyik autószalonon láttam a koncepciót, még egy ügyes pénzégető projektnek tűnt Mate Rimac cége, amiből pár vizuálisan vonzó tanulmányon, és nagy ígéreten túl nem lesz semmi. Mert az ígéretek álomszerűek voltak, több mint 1000 lóerő, 2,5 másodperces százas sprint, 300 km/óra feletti végsebesség egy közel kéttonnás elektromos autóval? Egy kis horvát cégtől?
Kritikák még vannak, a bonyolult nyomatékvektor rendszer és a fékrendszer miatt, de az már biztos, hogy egyenes vonalon semmi sem veri a konstrukciót, és hozza az ígért brutális teljesítményt, sőt többet. A végső gyártásba kerülő verzió 1224 lóerős, 1800 Nm a csúcsnyomatéka, 2,5 másodperc alatt gyorsul százra, és 355 km/óra a végsebessége.
Ebben a legújabb videóban pedig azt bizonyítja, hogy magas tempónál sem fogy ki a szuflából, ahol általában a szupersport autók verik a százig überelhetetlen Teslákat, ott a Rimac még jobban elhúz.
Bár azt hozzá kell tenni, hogy a Rimac gyakorlatilag még a videók ellenére sem létezik, összesen nyolc darabot gyártottak a Concept One-ból, egymillió dolláros árcédulával, tehát a leggyorsabb benzinesek alázására még mindig a Tesla Model S P100D a legmegfelelőbb eszköz. Legalábbis négyszáz méteren.