Akár azt is hihetnénk, hogy egy ajtón már nincs mit javítani, ha normálisan nyílik és csukódik, valamint befér rajta az, aminek kell, akkor teljesen rendben van. Az autógyártók azonban másképp gondolják és igyekeznek érdekesebbé és hasznosabbá tenni a csomagtérajtókat is.
Két részben nyíló ajtó
A Fiat Marea Weekendtől elkezdve a BMW X5-ösön át egészen a Range Roverig rettentő sok autó készült a Volvo XC90-eséhez hasonló, két részben nyíló ötödik ajtóval, melynek alsó fele általában kibírja két ember súlyát, így hangulatos, rögtönzött pikniket is lehet rajta csapni, mindezt valamennyire fedett helyen, hiszen az üvegezett rész ad egy kevéske védelmet.
Twindoor a Škodától
Újabb egyszerű és okos megoldást agyaltak ki a csehek, mely nem volt igazán hosszú életű. A második generációs Superb kétségkívül a helykihasználás egyik nagyágyúja hatalmas csomagterével és fejedelmi hátsó lábterével. Ahhoz azonban, hogy ezt a rettenetes mennyiségű teret hasznosan ki lehessen használni, szükség volt egy nagyobb nyílásra, így lett az autó ötajtós limuzin.
Kétféleképp nyitható ajtó a BMW-től
A Škodánál látott megoldást a németek is átmentették az BMW 5 GT-re, mely cseppet sem szeretett volna limuzinnak látszani ellentétben a Superbbel. Üveg nélkül nyitva a csomagtartót nem zúdul be a hideg az utastérbe, ellenben nem igazán kényelmes pakolni a fedél szöge és a kis nyílás miatt. Nem véletlen, hogy ezt a megoldást nem örökölte meg az utód BMW 6 GT.
Szekrényajtó a MINI-n
Minden tekintetben igyekeztek megőrizni a retrós jegyeket a MINI-nél, ezért is került összesen hat ajtó a Clubmanre, akárcsak ősére. Előnye, hogy erről azonnal felismerhető az autó, hátránya, hogy jelentősen akadályozza a kilátást hátra, ami persze a tolatókamerák korában nem is olyan nagy tragédia.
Oldalra nyíló ajtó
Felsorolni is nehéz lenne, hogy csak a terepjárók közül hány autónak nyílik oldalra az ajtaja a rajta lifegő pótkerékkel együtt. Természetesen a franciáknak még erre is akadt egy szokatlanabb megoldásuk a rövidített tengelytávú, bohókás Kangoo be bop esetében, ahol az oldalra nyíló ajtót nemcsak leengedhető hátsó ablakkal variálták meg, hanem még a tető is előretolható. Nem mellesleg számtalan amerikai autón és terepjárón figyelhető meg a leengedhető leghátsó ablak, sőt a Toyota 4Runneren a mai napig alkalmazzák ezt a megoldást.
Ötödik ajtó nyitható üveggel
Nemcsak BMW-kre jellemző, de leginkább a bajorok kombijain promózták erősen a külön nyitható üveget, melyen keresztül például kisebb tárgyakat hajíthatunk be könnyedén a csomagtartóba vagy helyhiány esetén betuszkolhatjuk a komplett bevásárlást is, ha elszántak vagyunk. Nem mellesleg hosszabb motyók szállításánál is hasznos.