Mindennapi használhatóságukról és megbízhatóságukról híresek a Porsche modelljei a sportkocsik között. Persze becsúszik néha egy hétfői darab vagy egyéb kellemetlen helyzet, de ez a legnagyobbakkal is megesik. Számos tökéletesre reszelt kisebb széria készült a 911-esből és a kisebb modellekből is. Utóbbiak közül az egyik legjobb a Cayman GT4, mely a nagy testvér technikáját örökölte meg és egy valódi, élvezetesen vezethető sportkocsi kézi váltóval, erős motorral és kemény futóművel, egészen könnyű kiszerelésben.
Azonban több tulajdonos is kellemetlen helyzetbe került egy nagyobbacska kátyú után, ami alaposan átrendezte a Cayman GT4 első futóművét. Távolról sem természetes látvány, ahogyan a megfáradt rugótorony feltör a csomagtérfedélig. Az alábbi esetet nem kátyú okozta, hanem egy versenypálya rázóköve, de a jelenség ebben az esetben is ugyanaz.
A Porsche Cayman GT4-es motorját a 911 Carrera S-től örökölte, ennek megfelelően az ülések mögött, de a hátsó tengely előtt egy 3,8 literes, szívó hathengeres boxermotor dolgozik 340 lóerős teljesítménnyel és 420 Nm forgatónyomatékkal. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4 másodperc alatt gyorsul, ha a sofőr ügyesen kezeli a hatfokozatú kézi váltót.