A trabantozás élményét alapvetően meghatározza a motor konstrukciója. A kéthengeres, kétütemű üzem adta akusztikai és vizuális élményt semmivel sem lehet összetéveszteni. Rezgés, vibráció, füst és éles motorhang adja a környezet tudtára, hogy ez a szerkezet kész mozgási energiává alakítani a benzin-olaj keveréket.

Ezért megdöbbentő látvány az elektromos Trabant. Ami tulajdonképpen egy guruló zombira hasonlít trabantos szemmel, mert mozog, de mégsem él. Nem vesz levegőt, nem dobban a szíve, mégis kotor, földöntúli módon.

Az építés nem mai ötlet, körülbelül három-négy éve került a hírekbe a ReeVOLT! cég figyelemfelkeltő műve. Az általuk átalakított Trabant körülbelül 100 km-t képes megtenni egy töltéssel, maximális sebessége nagyjából 110 km/óra, az elemkapacitása 11kWh, 5 és fél óra alatt tölthető fel. A legtöbb autószerelő-műhelyben körülbelül két nap alatt elvégezhető az átalakítás, melyhez képes használati útmutatót is mellékel a cég.

Mindez viszont nem olcsó, talán ezért is nem szaladgál túl sok e-trabi Európa útjain, a csomag  2015-ben 13 500 euróba, vagyis több mint 4 millió forintba került, plusz az autó átépítésének a költsége, ráadásul havonta 129 eurót kell fizetni az akkumulátorok bérléséért.

A német próbálkozás mellett találtunk egy másik villanyos Trabantot is, Bulgáriában.

Ebben a prototípusban lítiumion cellák tárolják az energiát, az építő pedig volt olyan jó, hogy közelről is megmutassa a rendszert.