Korábban már repülőgépekben is használtak hasonló felépítésű W12-es motorokat, de a Volkswagen csavart egy kicsit a koncepción, hogy a lehető legkisebb helyre be tudja zsúfolni ezt a nagy mennyiségű dugattyút. Olyan, mintha két szűk hengerszögű VR6-os motort forgatnánk össze, így néz ki az elrendezés felülnézetből:
Audi Avus quattro Concept (1991)
1991-ben, a Tokiói Autószalonon mutatkozott be a Volkswagen csoport első W12-es motorral hajtott autója, az Audi Avus futurisztikus koncepció. Mindenhol könnyű alumínium és persze összkerékhajtás. A 6 literes W12-es 509 lóerőt teljesít és álló helyzetből körülbelül 3 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra a sportkocsit, ami akár 340 km/órával is száguldhatna.
1991-ben, a Tokiói Autószalonon mutatkozott be a Volkswagen csoport első W12-es motorral hajtott autója, az Audi Avus futurisztikus koncepció. Mindenhol könnyű alumínium és persze összkerékhajtás. A 6 literes W12-es 509 lóerőt teljesít és álló helyzetből körülbelül 3 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra a sportkocsit, ami akár 340 km/órával is száguldhatna.
Fotó megosztása:
A Volkswagen ura Ferdinand Piech kérte fel Giorgetto Giugiaro formatervezőt, hogy alkossa meg a márka szupersportautóját, amiből végül nem lett semmi. A tanulmány végül elkészült zárt kupé és nyitott kivitelben is. A hajtáslánc fő eleme a középre helyezett W12-es motor, amihez Syncro összkerékhajtást kapcsoltak. Az 1200 kilogrammos autót 512 lóerős teljesítményre és 620 Nm nyomatékra lőtték be. 100 km/órás sebességre 3,5 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 350 km/óra. Korának leggyorsabb sportautó koncepciója volt, melynek elemei közel álltak a szériagyártáshoz.
A Volkswagen ura Ferdinand Piech kérte fel Giorgetto Giugiaro formatervezőt, hogy alkossa meg a márka szupersportautóját, amiből végül nem lett semmi. A tanulmány végül elkészült zárt kupé és nyitott kivitelben is. A hajtáslánc fő eleme a középre helyezett W12-es motor, amihez Syncro összkerékhajtást kapcsoltak. Az 1200 kilogrammos autót 512 lóerős teljesítményre és 620 Nm nyomatékra lőtték be. 100 km/órás sebességre 3,5 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 350 km/óra. Korának leggyorsabb sportautó koncepciója volt, melynek elemei közel álltak a szériagyártáshoz.
Fotó megosztása:
Európa legerősebb és legfényűzőbb szabadidő-autóját szerették volna megcsinálni a Volkswagennél, amihez minden alkatrész adott volt. A hatalmas Touareg-be bőven elfért a W12-es motor, ami ebben 450 lovas teljesítményre és 600 Nm nyomatékra lett beállítva. A behemót 6 másodperc alatt éri el a 100-as tempót és korlátozás nélkül akár 320 km/órával is repeszthet.
Európa legerősebb és legfényűzőbb szabadidő-autóját szerették volna megcsinálni a Volkswagennél, amihez minden alkatrész adott volt. A hatalmas Touareg-be bőven elfért a W12-es motor, ami ebben 450 lovas teljesítményre és 600 Nm nyomatékra lett beállítva. A behemót 6 másodperc alatt éri el a 100-as tempót és korlátozás nélkül akár 320 km/órával is repeszthet.
Fotó megosztása:
Minden idők legdurvább Golf GTI-jét készítették el a Volkswagennél, amikor egy alaposan kiszélesített V-ös Golf hátsó ülésére bedobták a W12-es motort. Az eredmény egy 650 lóerős kompakt, amiben 750 Nm nyomaték van, 3,7 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra és 325-tel tud száguldani.
Minden idők legdurvább Golf GTI-jét készítették el a Volkswagennél, amikor egy alaposan kiszélesített V-ös Golf hátsó ülésére bedobták a W12-es motort. Az eredmény egy 650 lóerős kompakt, amiben 750 Nm nyomaték van, 3,7 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra és 325-tel tud száguldani.
Fotó megosztása:
Időnként hallani a Spyker-ről, de autóik száma továbbra sem árulkodik túl nagy aktivitásról. Az igazán egyedi stílusáról és pénzügyi nehézségeiről híres márka az olasz Zagato-t kérte fel, hogy tervezze és építse meg nekik a C12-est a rájuk jellemző formai megoldásokkal. A motort a Volkswagen szolgáltatta, a W12-es ebben a formában bő 500 lóerős és akár kézi váltóval is társítható. A százas sprintet 3,8 másodperc alatt tudja le, a végsebessége 310 km/óra.
Időnként hallani a Spyker-ről, de autóik száma továbbra sem árulkodik túl nagy aktivitásról. Az igazán egyedi stílusáról és pénzügyi nehézségeiről híres márka az olasz Zagato-t kérte fel, hogy tervezze és építse meg nekik a C12-est a rájuk jellemző formai megoldásokkal. A motort a Volkswagen szolgáltatta, a W12-es ebben a formában bő 500 lóerős és akár kézi váltóval is társítható. A százas sprintet 3,8 másodperc alatt tudja le, a végsebessége 310 km/óra.
Fotó megosztása:
Rengeteg változata akad a kifutó Bentley Continental-nak, amiből a legfrissebb a képen látható Supersports. Talán senkit nem lep meg, hogy a W12-es motorral hajtott kocsit a Bentley egyenesen a leggyorsabb négyüléses luxuskupéként árulja. 1017 Nm nyomaték, 3,5 másodperces százas sprint és 336 km/órás végsebesség jellemzik.
Rengeteg változata akad a kifutó Bentley Continental-nak, amiből a legfrissebb a képen látható Supersports. Talán senkit nem lep meg, hogy a W12-es motorral hajtott kocsit a Bentley egyenesen a leggyorsabb négyüléses luxuskupéként árulja. 1017 Nm nyomaték, 3,5 másodperces százas sprint és 336 km/órás végsebesség jellemzik.
Fotó megosztása:
Volkswagen W12 Concept (1998)
A Volkswagen ura Ferdinand Piech kérte fel Giorgetto Giugiaro formatervezőt, hogy alkossa meg a márka szupersportautóját, amiből végül nem lett semmi. A tanulmány végül elkészült zárt kupé és nyitott kivitelben is. A hajtáslánc fő eleme a középre helyezett W12-es motor, amihez Syncro összkerékhajtást kapcsoltak. Az 1200 kilogrammos autót 512 lóerős teljesítményre és 620 Nm nyomatékra lőtték be. 100 km/órás sebességre 3,5 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 350 km/óra. Korának leggyorsabb sportautó koncepciója volt, melynek elemei közel álltak a szériagyártáshoz.
Volkswagen Touareg W12 Sport (2004)
Európa legerősebb és legfényűzőbb szabadidő-autóját szerették volna megcsinálni a Volkswagennél, amihez minden alkatrész adott volt. A hatalmas Touareg-be bőven elfért a W12-es motor, ami ebben 450 lovas teljesítményre és 600 Nm nyomatékra lett beállítva. A behemót 6 másodperc alatt éri el a 100-as tempót és korlátozás nélkül akár 320 km/órával is repeszthet.
Volkswagen Golf GTI W12 650 Concept (2007)
Minden idők legdurvább Golf GTI-jét készítették el a Volkswagennél, amikor egy alaposan kiszélesített V-ös Golf hátsó ülésére bedobták a W12-es motort. Az eredmény egy 650 lóerős kompakt, amiben 750 Nm nyomaték van, 3,7 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra és 325-tel tud száguldani.
Spyker C12 Zagato (2007)
Időnként hallani a Spyker-ről, de autóik száma továbbra sem árulkodik túl nagy aktivitásról. Az igazán egyedi stílusáról és pénzügyi nehézségeiről híres márka az olasz Zagato-t kérte fel, hogy tervezze és építse meg nekik a C12-est a rájuk jellemző formai megoldásokkal. A motort a Volkswagen szolgáltatta, a W12-es ebben a formában bő 500 lóerős és akár kézi váltóval is társítható. A százas sprintet 3,8 másodperc alatt tudja le, a végsebessége 310 km/óra.
Bentley Continental Supersports (2017)
Rengeteg változata akad a kifutó Bentley Continental-nak, amiből a legfrissebb a képen látható Supersports. Talán senkit nem lep meg, hogy a W12-es motorral hajtott kocsit a Bentley egyenesen a leggyorsabb négyüléses luxuskupéként árulja. 1017 Nm nyomaték, 3,5 másodperces százas sprint és 336 km/órás végsebesség jellemzik.