A legtöbben talán még sosem hallottak az angol Bristolról, inkább csak az autóbolondok szürkeállományában bújik meg az angliai Surrey-ben működő manufaktúra neve, pedig a vállalatot még 1945-ben alapították és számos típust készítettek. Szoros együttműködés fűzte őket a BMW-hez és a Chryslerhez is. Ahogyan az lenni szokott, az ilyen kis szériában készülő autók alkatrészei mind ismerősek valahonnét, hiszen szabadon válogatnak a beszállítók meglévő termékei közül.

2004-ben jelent meg a Fighter nevű modell, melynek legfőképpen a hátulján erőteljesen érezni az olasz Zagato hatását. A felfelé nyíló, sirályszárnyas ajtók pedig a Mercedes legendás típusáról lehetnek ismerősek. Az azonban egy cseppet sem fáj, hiszen igazi különlegesség így is. Az autóból egyes források szerint 14 darab készült, mások ennél kevesebbet említenek, de annyi egészen biztos, hogy rettentően ritka és tényleg csak ínyencek keresnek ilyen Bristolt. Kétség kívül az autógyártás egy érdekes szeletét képezik a kézi összeszerelésű angol gépek.

Bitang amerikai erőmű hajtja ezt az angol sportkocsit 1

Bitang amerikai erőmű hajtja ezt az angol sportkocsit 23 Bitang amerikai erőmű hajtja ezt az angol sportkocsit 24

Bár régebben saját erőforrást használt a Bristol, már a ’60-as évektől a Chrysler erőforrásai kerültek az autókba, mind közül a Fighter kapta a legdurvábbat, a Viper tízhengeresét préselték bele. A kétüléses sportkocsit hatalmas, 8 literes, szívó V10-es benzinmotor hajtja, aminek 525 lóerős teljesítménye és bő 710 Nm nyomatéka igazán meglepő dolgokra lehet képes. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre nagyjából 4 másodperc körül gyorsul. A végsebessége 340 km/óra.

Ritkán bukkan fel ilyen, de most épp eladó lett egy Skóciában, a 2004-es példányt 27 370 kilométerrel az órájában megközelítőleg 70 millió forintnyi angol fontért kínálja tulajdonosa.