A találkozót 2015-ben rendezték meg első alkalommal a típus forgalomból kivonásának 15. évfordulójára, és a nagy érdeklődésnek hála azóta hagyomány lett az eseményből.
A NOHAB (Nydqvist & Holm AB) svéd gépgyárat Antenor Nydqvist, Johan Magnus Lidström és Carl Olof Holm alapította 1847-ben Trollhättans Mekaniska Verkstad néven. Eredetileg vízi erőműveknek gyártottak turbinákat. 1865-ben elkészítették az első gőzmozdonyukat, 1916-ban a céget korlátolt felelősségű társasággá alakították, ekkor kapta a NOHAB nevet.
A mozdonyból a MÁV összesen 20 darabot vásárolt. Annak ellenére, hogy a NOHAB gyár készen állt volna további járművek gyártására és leszállítására, a politikai körülmények nem tették lehetővé a beszerzésüket. A szovjet vezetés ugyanis nagyon rossz szemmel nézte, hogy egy semleges ország elragadja tőlük egy szövetségesük piacát, ezért a magyar államnak 25 mozdony árát kellett kifizetnie, pedig csak 20 mozdonyt kapott. A MÁV ezt követően a szovjet gyártmányú MÁV M62 sorozatszámú „Szergej” vásárlása mellett kényszerült dönteni.
Az M62 jóformán prototípusként került hazánkba, így a MÁV sokat vesződött a kiforratlan és tökéletlen konstrukció gyerekbetegségeivel, így az elfogadhatatlanul erős zajszennyezéssel és a példátlanul nagy üzemanyagfogyasztás máig megoldatlan problémájával. Eközben, mint ismeretes, a NOHAB-ok jelentősebb meghibásodások nélkül, kitűnően ellátták feladatukat.
Magyarországon 2000 decemberében vonták ki a forgalomból a típust. A 20 mozdonyból jelenleg 6 üzemképes.