Csak egy sötétzöld Wartburg 353-asnak tűnik, de a gépháztető alatt bizony érdekes és újító technika lapul. A prototípust 1979-ben eresztették útra, korábban pedig több változatban is tesztelték a különleges hajtásláncot. Az autó orrában a szokásos háromhengeres helyén turbinás motor lapul, mely benzin helyett hidrogén-peroxidon él. Az égésterméke részben víz, tehát nevezhető akár környezetbarátnak is.

Ördögi szerkezet a turbinás Wartburg 1

Ördögi szerkezet a turbinás Wartburg 15

A turbinás erőforrást kezdetben 50 és 70 lóerős teljesítménnyel tesztelték, de az autóba már egy 120 lóerős került, mely maximális teljesítményét 16 000-es fordulat mellett adja le. A váltó maradt a szériaváltozaté, csak néhány módosítást hajtottak végre rajta, hogy passzoljon a motorhoz. A fékek és a futómű maradt az eredeti. A pletykák szerint ezzel a Wartburg megfutotta a 200 km/órás tempót is, de a legtöbb forrás 175 km/órás végsebességet említ, ami inkább valószínű.

Kevés változtatást hajtottak végre a beltérben is, csupán az új erőforrás miatt szükséges műszerekkel és rádióval bővült a felszereltség. Így került a kiegészítő konzolra a turbina fordulatszámmérője, az olajnyomás és a hőmérséklet műszere. A csomagtér használhatósága nem volt szempont a prototípus esetén, ezért bátran tették a tér közepére a tankot.