Az autógyártók ugyan tesztelnek szélsőséges körülmények között, de alapvetően arra a rettentő hidegre, ami az orosz télben, egész pontosan Szibériában várja a gépeket, nem igazán lehet felkészíteni gyárilag minden autót. A szibériai időjárás nem túl barátságos, januárban néhol -50 fok is lehet. Az idők során az errefelé élők a legkülönfélébb praktikákat ötlötték ki annak érdekében, hogy viszonylag barátságos körülmények között legyen kivitelezhető az autózás.
Például megduplázzák a szélvédőt, az ablakokra pedig vékony plexilapot ragasztanak. Itthon sem ritka megoldás, hogy a motort kartonlapokkal szigetelik, de az oroszok teljesen be is csomagolják az erőforrást. A haladóbbak képesek a teljes belteret is szétkapni, hogy a gyári hő- és zajszigetelést kiegészítsék a kisebb hőveszteség érdekében.