A 2003-as Frankfurti Autószalonon mutatkozott be az Alfa Romeo 8C koncepciója, a gyártás azonban csak 2007-ben kezdődött meg. Villámgyorsan érkeztek a megrendelések az autóra, összesen 1400-an jelezték, hogy szívesen vásárolnának 8C-t, de az olaszok csupán 500 darabot gyártottak az autóból. Akik lemaradtak róla, azoknak még volt egy kis esélyük, hiszen aztán ráhúztak még 500-at a nyitott tetős változatból.
Természetesen az autó egyik fő vonzereje, hogy közös technikán osztozik a korszak Ferrari és Maserati sportkocsijaival, de jellemzően azoknál ritkább az Alfa Romeo kétülésese. A 4,7 literes, szívó V8-as motor 450 lóerőt teljesít 7000-es fordulaton, 480 Nm-es maximális nyomatékát 4750-es fordulatnál adja le, de a 80%-a már 2500-tól rendelkezésre áll. Álló helyzetből 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a mutató pedig akár 290 fölé is kalandozhat.
Természetesen az Alfa Romeo 8C mára szép értéket képvisel, ezért ezt a példányt is az RM Sotheby’s aukcióján értékesíti tovább tulajdonosa. Az autót 2009-ban szállították le német megrendelőjének a klasszikus és legismertebb vörös-fekete színösszeállításban. Közel 10 év alatt kicsivel több mint 8000 kilométert tettek az autóba, tehát nem mondható, hogy gyakran vették elő. A szép állapotú darabért akár 78 millió forintnak megfelelő összeget is kifizethet majd a következő gazdája.