Ha valaki 1995-ben egy Porsche 911 Turbo-t szeretett volna és még pénze is volt rá, annak roppant egyszerű volt a dolga, hiszen bármelyik kereskedésben megrendelhette magának a csúcsmodellt. Ebben az esetben azonban zárt, kupé karosszériás gépet kapott, hiszen a 993-as kódjelű generációból ez volt az egyetlen opció. Egészen addig, ameddig egy müncheni kereskedő, Fritz Haberl fel nem ismerte a piaci rést és meg nem kérte a Porsche Exclusive részlegét, hogy készítsenek neki pár darab Turbót, de nyitható tetős kivitelben.

Végül 14 darab készült a különleges modellből, ami 240 300 német márkás árával 60%-kal került többe a sima kabrió kivitelnél. A Porsche érdekesen legózta össze a modellt, hiszen az előző generáció 3,6 literes, hathengeres turbós boxermotorját kapta 365 lóerős teljesítménnyel és a RUF-tól érkező váltóval. Megkapta a Turbo S hátsó szárnyát, valamint 993-as multilink hátsó felfüggesztését. A csomagtérből pedig jelentős részt kér magának az üzemanyagtank.

Ilyen Porsche 911 kabriót se vehetsz minden nap 1

Ilyen Porsche 911 kabriót se vehetsz minden nap 31 Ilyen Porsche 911 kabriót se vehetsz minden nap 32

A párizsi aukción kalapács alá kerülő fekete felnikkel szerelt fekete fényezésű, fekete bőrbelsős, de bordó vászontetővel szerelt autóra a leírás szerint tulajdonosa nem sajnálta a pénzt. 1997 óta használta gazdája és rendszeresen szervizelte, így nem csak szobadísznek alkalmas a ritka kincsnek számító 911-es. A becslések szerint a végső ár akár a 250 millió forintnak megfelelő összeget is megkarcolhatja, ami egy cseppet sem lenne meglepő, tekintve, hogy nem sok létezik belőle és ezek az autók nem túl gyakran cserélnek gazdát.