Az ügyfelek a karbantartási költségek leszorítását várják az autógyáraktól, az olajak fejlődésével egyre hosszabb a csereperiódus. Vajon ez káros lehet a motorra? Annyi biztos, hogy ritkábban is jobb, mint soha, mert a gyűjtés végén található Mercedes 270 CDI tényleg elrettentő példa.

A megadott 1-2 év vagy 30 000 kilométer a használat legfelső határa, az a maximum, amit semmiképp sem léphet át a tulaj. Ami a legfontosabb, hogy ezek az ajánlások csak a gyárilag előírt olajminőség esetén érhetők el vagy közelíthetők meg. Aki alacsonyabb árú, gagyibb olajra áll át, esetleg az olcsóság reményében a tömegével piacra döntött, hamis olajból vásárol, megölheti a motort a rosszabb kenőanyag és az eredeti csereperiódus kombinálásával.

Döglött motorok bizonyítják: az olajcsere hiánya még mindig öl 1

Brutális rombolás, törött hajtórúd olajsárral körítve.

Döglött motorok bizonyítják: az olajcsere hiánya még mindig öl 2 Döglött motorok bizonyítják: az olajcsere hiánya még mindig öl 3 Döglött motorok bizonyítják: az olajcsere hiánya még mindig öl 4 Döglött motorok bizonyítják: az olajcsere hiánya még mindig öl 5 Döglött motorok bizonyítják: az olajcsere hiánya még mindig öl 6

Döglött motorok bizonyítják: az olajcsere hiánya még mindig öl 7

Végül jöjjön az elhanyagolt Mercedes motor, gyakorlatilag iszapban úszott az utolsó kilométereken

Döglött motorok bizonyítják: az olajcsere hiánya még mindig öl 8

Ez így mehet a kukába, még mindig érthetetlen, hogy juthat el ilyen szintre egy motor

Döglött motorok bizonyítják: az olajcsere hiánya még mindig öl 9 Döglött motorok bizonyítják: az olajcsere hiánya még mindig öl 10 Döglött motorok bizonyítják: az olajcsere hiánya még mindig öl 11