Az első generációs Nissan Qashqait a tűzoltók húzták ki a gyulai Élővíz-csatornából. A víz mélysége maximum egy méter, szóval az autó szerencsére nem merülhetett volna teljesen víz alá. Az lett volna pedig az igazi meglepetés, simán azt hihette volna a tulajdonos, hogy ellopták. Bár így sem lettünk volna a helyében.
Mi ezzel a gond, kiszárad és mehet tovább, nem? Nem!
Ha a kocsit az ajtók alsó vonalánál mélyebb vízbe mártjuk, a súlyából annyit veszít, a víz be fog szivárogni az utastérbe. Az ajtótömítések mellett is, a pedálzat, a kormány résein át, végül a szellőzés nyílásain át. És a karosszéria réseibe is beszivárog, felönti a küszöböt és az összes, lemezek közti hézagot.
Ha ez a víz tiszta víz lenne, még nem is lenne akkora baj, de mindenféle szerves és szervetlen hordalék is jön a vízzel. Ettől lesz rettentő büdös a szőnyeg, az ülések szivacsa, és ezt a bűzt talán soha nem lehet teljesen megszüntetni. És ezek a sárrögök őrzik meg jó sokáig a nedvességet az üregekben, amitől sokkal nagyobb mértékben halad majd előre a korrózió. Az elektronikai egységeknek, rádiónak, navigációnak, kis villanymotoroknak pedig valószínűleg mind végük lesz, ha vízbe merülnek. Pláne, ha áram alatt is voltak, márpedig ha a tulaj nem vette le az akkusarut, mielőtt jött a víz, tutira áram alatt is volt a legtöbbjük, amolyan stand-by módban.
Mi történik, ha víz jut a motorba? Kattints ide, ebből a cikkből kiderül!