Régebben temérdek érv szólt az automata váltók ellen. Rendre felmerült lomhaságuk és a markáns többletfogyasztás is, így szerencsésebb választásnak tartották az élvezetesebb és takarékosabb kéziváltókat. Sportos autóknál pedig nemcsak ezért, hanem a vezetés tiszta élményéért, a gép és ember közötti plusz kapcsolat miatt volt népszerű a hárompedálos változat. Mára viszont rengeteget fejlődtek az automaták, így néhány modell kifejezetten kerülendő kézis kivitelben.
Alfa Romeo Giulia Quadrofoglio Verde
A katalógus szerint 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra az Alfa Romeo Giulia QV, melynek megközelítéséhez ideális körülmények és precíz váltások szükségesek. Az 510 lovas biturbó V6-os motorral szerelt sportlimuzin korábban elérhető volt 6 sebességes kéziváltóval is, de az olaszok csendben kivezetik a problémás kivitelt, így hamarosan csak 8 sebességes automatával lehet megvásárolni a Giulia QV-t.
A katalógus szerint 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra az Alfa Romeo Giulia QV, melynek megközelítéséhez ideális körülmények és precíz váltások szükségesek. Az 510 lovas biturbó V6-os motorral szerelt sportlimuzin korábban elérhető volt 6 sebességes kéziváltóval is, de az olaszok csendben kivezetik a problémás kivitelt, így hamarosan csak 8 sebességes automatával lehet megvásárolni a Giulia QV-t.
Fotó megosztása:
Fokozatosan kopott ki a BMW 5-ös sorozatából a kéziváltó, ma már csak az 520d jelzésű modellhez kínálnak a bajorok hatsebességes váltót kuplungpedállal. A vevők azonban jellemzően a 8 sebességes automatát választják, mely kényelmesebb és takarékosabb autózást tesz lehetővé. Nem mellesleg pár tizeddel hamarabb, 7,5 másodperc alatt éri el a 100-as tempót.
Fokozatosan kopott ki a BMW 5-ös sorozatából a kéziváltó, ma már csak az 520d jelzésű modellhez kínálnak a bajorok hatsebességes váltót kuplungpedállal. A vevők azonban jellemzően a 8 sebességes automatát választják, mely kényelmesebb és takarékosabb autózást tesz lehetővé. Nem mellesleg pár tizeddel hamarabb, 7,5 másodperc alatt éri el a 100-as tempót.
Fotó megosztása:
A Volkswagen Golfok csúcsát már nem a GTI, hanem az összkerék-hajtású Golf R jelenti, melynek 2 literes, négyhengeres TSI motorja 310 lóerőt teljesít, amihez a kéziváltós modellnél 380, a DSG-val szereltnél 400 Nm nyomaték társul. Álló helyzetből 100 km/órás tempóra az előbbi 5,1 másodperc alatt gyorsul, a kétpedálos verziónak ez összejön 4,6 alatt is. Nem mellesleg a DSG-s változathoz jár a bitang rajtprogram is.
A Volkswagen Golfok csúcsát már nem a GTI, hanem az összkerék-hajtású Golf R jelenti, melynek 2 literes, négyhengeres TSI motorja 310 lóerőt teljesít, amihez a kéziváltós modellnél 380, a DSG-val szereltnél 400 Nm nyomaték társul. Álló helyzetből 100 km/órás tempóra az előbbi 5,1 másodperc alatt gyorsul, a kétpedálos verziónak ez összejön 4,6 alatt is. Nem mellesleg a DSG-s változathoz jár a bitang rajtprogram is.
Fotó megosztása:
Bár a Porsche kéziváltói még mindig remekek, igazi élvezet minden fokozatcsere és a vevők még mindig szívesen választanak hárompedálos verziót, a PDK minden tekintetben jobb nála. Villámgyorsan vált, így sokkal hatékonyabban és gyorsabban lehet vele autózni, ezt pedig igazán értékeli az, aki pályanapokon szeretné megdönteni saját köridejét. A duplakuplungos automata ráadásul sokkal jobban rajtol, mint bárki.
Bár a Porsche kéziváltói még mindig remekek, igazi élvezet minden fokozatcsere és a vevők még mindig szívesen választanak hárompedálos verziót, a PDK minden tekintetben jobb nála. Villámgyorsan vált, így sokkal hatékonyabban és gyorsabban lehet vele autózni, ezt pedig igazán értékeli az, aki pályanapokon szeretné megdönteni saját köridejét. A duplakuplungos automata ráadásul sokkal jobban rajtol, mint bárki.
Fotó megosztása:
Az angol sportkocsi V6-os kompresszoros változatához elérhető 6 gangos kéziváltó, de többen csalódottak voltak a próba után. A közel 400 lóerős autó darabosan viselkedik és a váltási érzet is kiábrándító.
Az angol sportkocsi V6-os kompresszoros változatához elérhető 6 gangos kéziváltó, de többen csalódottak voltak a próba után. A közel 400 lóerős autó darabosan viselkedik és a váltási érzet is kiábrándító.
Fotó megosztása:
Folyamatosan fogynak a BMW palettáján a kéziváltós modellek, ami igaz az M-es autókra is. Bár amerikai piacon egyre népszerűbbek a hárompedálos változatok, az öreg kontinensen inkább a duplakuplungos váltóval szerelt verziók a népszerűek kényelmük és dinamikájuk okán. Nem mellesleg többen állítják, hogy a mai BMW kéziválók messze nem hozzák az elvárt vagy korábban megszokott szintet.
Folyamatosan fogynak a BMW palettáján a kéziváltós modellek, ami igaz az M-es autókra is. Bár amerikai piacon egyre népszerűbbek a hárompedálos változatok, az öreg kontinensen inkább a duplakuplungos váltóval szerelt verziók a népszerűek kényelmük és dinamikájuk okán. Nem mellesleg többen állítják, hogy a mai BMW kéziválók messze nem hozzák az elvárt vagy korábban megszokott szintet.
Fotó megosztása:
BMW 5-ös sorozat
Fokozatosan kopott ki a BMW 5-ös sorozatából a kéziváltó, ma már csak az 520d jelzésű modellhez kínálnak a bajorok hatsebességes váltót kuplungpedállal. A vevők azonban jellemzően a 8 sebességes automatát választják, mely kényelmesebb és takarékosabb autózást tesz lehetővé. Nem mellesleg pár tizeddel hamarabb, 7,5 másodperc alatt éri el a 100-as tempót.
Volkswagen Golf R
A Volkswagen Golfok csúcsát már nem a GTI, hanem az összkerékhajtású Golf R jelenti, melynek 2 literes, négyhengeres TSI motorja 310 lóerőt teljesít, amihez a kéziváltós modellnél 380, a DSG-vel szereltnél 400 Nm nyomaték társul. Álló helyzetből 100 km/órás tempóra az előbbi 5,1 másodperc alatt gyorsul, a kétpedálos verziónak ez összejön 4,6 alatt is. Nem mellesleg a DSG-s változathoz jár a bitang rajtprogram is.
Porsche 911
Bár a Porsche kéziváltói még mindig remekek, igazi élvezet minden fokozatcsere és a vevők még mindig szívesen választanak hárompedálos verziót, a PDK minden tekintetben jobb nála. Villámgyorsan vált, így sokkal hatékonyabban és gyorsabban lehet vele autózni, ezt pedig igazán értékeli az, aki pályanapokon szeretné megdönteni saját köridejét. A duplakuplungos automata ráadásul sokkal jobban rajtol, mint bárki.
Jaguar F-Type
Az angol sportkocsi V6-os kompresszoros változatához elérhető 6 gangos kéziváltó, de többen csalódottak voltak a próba után. A közel 400 lóerős autó darabosan viselkedik és a váltási érzet is kiábrándító.
BMW M4
Folyamatosan fogynak a BMW palettáján a kéziváltós modellek, ami igaz az M-es autókra is. Bár amerikai piacon egyre népszerűbbek a hárompedálos változatok, az öreg kontinensen inkább a duplakuplungos váltóval szerelt verziók a népszerűek kényelmük és dinamikájuk okán. Nem mellesleg többen állítják, hogy a mai BMW kéziváltók messze nem hozzák az elvárt vagy korábban megszokott szintet.