Miért akarna valaki hatalmas, nehéz munkagépeket eljuttatni világ elől elzárt, járható utakat nélkülöző vidékre? Naná, hogy az olajért, vagy a földgázért, esetleg egyéb bányászható ásványkincsért.

A speciális feladat speciális szállítójárművet igényel, így született a Foremost Yamal CSA 701, amit két, nehéz terepet jól ismerő ország cégei hoztak össze. Az oroszok, és a kanadaiak.

Az 1980-as években lánctalpra állított projekt 70 tonnányi rakománnyal a hátán törte az utat a végtelen északi erdősségekben, mocsaras, havas, más járművel elérhetetlen tájakon.

Íme a gép, amivel eljuthatunk a világ végére, sőt még azon is túl 1

 

Tulajdonképpen egy előretolt, felfedező bázisként szolgált, ideális volt a próbafúrásokhoz szükséges gépek, csövek helyszínre szállítására. A 20 méter hosszú, 4,7 méter széles, és 4,5 méter magas Yamal-t vezetve volt idő a fenyvesekben gyönyörködni, maximális sebessége ugyanis 15 km/óra volt. Ha egy kisebb folyóval találta magát szembe, az sem jelentett problémát, legalábbis 2,6 méteres mélységig.

Közepes terepen 750 kilométert tudott megtenni egy tankolással, ami 2120 liternyi gázolajat jelentett, fordulóköre 22 méter, V8-as dízelmotorja 710 lóerős volt. Végül a Foremost Yamal nem került sorozatgyártásba, csak néhány prototípus épült meg. Máig ez a valaha épült legnagyobb lánctalpas.