Milyen is egy átlagos taxi? Nálunk ugye jellemzően sárga, valami dízel kombi vagy egyterű. Netán Toyota Prius. A célnak tökéletesen megfelelő, praktikus és alacsony fogyasztású autó. Száguldozó taxik csak a filmekben vannak, gondolhatná az ember, pedig a norvégiai Odda lakói minden áldott nap találkozhatnak egy kivételes példánnyal, melyet csak Kék Villám néven emlegetnek arrafelé.
Evald Jåstad 36 éves, egy fiú apja és taxisként dolgozik, így az elmúlt 18 hónap alatt 127 ezer kilométert tekert szolgálati autójába, ami nem más, mint egy új Ford Focus RS. Az autót nem csak ő imádja vezetni, de a helyiek és a turisták is kedvelik, szelfiznek vele, és persze szívesen élvezik a szép tájak között kanyargó utakat az izmos kompaktban.
A Ford Focus RS-t 2,3 literes, négyhengeres turbómotor hajtja, mely 350 lóerős. Hozzá okos összkerékhajtást párosítottak, melyben elektronikusan vezérelt kuplungok osztják szét a nyomatékot, így akár drfitelni is lehet vele a megfelelő menüpontot kiválasztva. Álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, ha a vezető ügyesen osztja a fokozatokat a hatsebességes kézi váltón.