Hosszú évek óta elég egyhangú a kicsit is ritkább Ferrarik élete. Tulajdonosok és pénzéhes kereskedők már a forgalmazás első percében elkapkodják azt a pár száz darabot, amit legurítanak a szalagról az olaszok, aztán rövidebb-hosszabb idő elteltével felbukkannak ezek a példányok luxusautókkal foglalkozó kereskedések kínálatában vagy neves aukciósházak árverésein kerülnek kalapács alá, hogy az első hullámról lemaradt gyűjtők ráharapjanak a drága csalira.

Pontosan ez történik ezzel a Ferrari 458 Speciale Apertával is, melyből csupán 499 darabot készítettek, és nem mellesleg az utolsó szívó, középmotoros sportkocsi a gyár kínálatában. A frissítéssel ugyanis a neve 488 GTB-re változott és két turbófeltöltőt kapott. Éppen ezért a márka fanatikusainak az átlagnál is kedvesebb lehet ez a 2015-ös példány, aminek órájában csupán 91 kilométer van. Apró kellemetlenség, hogy az eladó példány jobbkormányos.

Rettentő vastagon fogott a ceruza ennek a Ferrarinak az árcéduláján 1

Rettentő vastagon fogott a ceruza ennek a Ferrarinak az árcéduláján 35 Rettentő vastagon fogott a ceruza ennek a Ferrarinak az árcéduláján 36

A Ferrari 458 Speciale Aperta 50 kilogrammal könnyebb a kiindulási alapnál, de ennél sokkal lényegesebb a motor, mely 4,5 literes, szívó V8-as 605 lóerős teljesítménnyel és 540 Nm csúcsnyomatékkal. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3 másodperc alatt gyorsul. Ezzel egyike a valaha gyártott legerősebb, szívómotoros, nyitható tetős Ferrariknak. Ára bevezetéskor nagyjából 82 millió forintról indult, az eladásra kínált példányt azonban már 255,6 millió forintnyi összegért lehet hazagurítani.