Közel 80 millió forintért már a friss és akár egyedi sportkocsik bőséges tengeréből lehet meríteni, nem kevesen ezt az utat választják. Másoknak azonban sokkal inkább kívánatos egy öreg Ford Sierra, mely nem templomba járós üzemben gyűjtötte a kilométereket, hanem a versenypályákon töltötte munkanapjait. Egész pontosan a Brit Túraautó-bajnokságban küzdött a legjobb helyezésért ez az A csoportos Sierra Cosworth RS500.
Méghozzá sikerrel, hiszen 1990-ben elnyerte a bajnoki címet a sorozatban. A volán mögött a brit Robb Gravett – néha pedig Mike Smith és Stig Blomqvist – foglalt helyet, a szezon során 13 versenyből kilencet megnyert és majdnem ennyiszer meg is futotta a leggyorsabb kört a Trakstar Motorsport-istálló Sierrája.
„Tökéletes harmónia volt az ember és a gép között, ezért talán nem meglepő, hogy a bajnokságot megnyerő Sierra Cosworth több rekordot is megdöntött pályafutása alatt” – nyilatkozta az aukciós ház vezérigazgatója, Nick Whale az autó kapcsán.
A Ford Sierra Cosworth RS500-as utcai kivitelében – hiszen a homologizációhoz szükség volt rá – 227 lóerős, 2 literes, négyhengeres motor dolgozik, amire egy Garrett turbófeltöltőt akasztottak. Maximális nyomatéka 4500-as fordulatnál 277 Nm, álló helyzetből 100 km/órás sebességre 6,2 másodperc alatt gyorsul az 1,2 tonnás autó. Végsebessége 248 km/óra. Ezt vette kezelésbe a Mountune, így alaposan megszaporodott a ménes, 500 ló hajtja a versenyautót. A váltó a Getragtól érkezett, ötsebességes és természetesen az első fokozat balra lent található, a felfüggesztés pedig az Eggenbergertől érkezett.