Nagy hagyománya van az Audinál a bitang erős és roppant gyors, összkerék-hajtású kombiknak, amivel az egész család elégedett lehet. De leginkább Apa, aki a sarki boltba is a leghosszabb úton megy majd. A történet még a 315 lovas RS2-essel kezdődött, ami már akkor igen gyors autó volt, mára azonban 450 lóerőt és 600 Nm nyomatékot tud felmutatni a legújabb generáció, már RS4 Avant néven.
Audi RS2 Avant (1994-1995)
A porschés tükrökön és a felniken kívül még számos apró jel akad, ami alapján könnyen megállapítható a Porsche-együttműködés. A modell fejlesztését az Audi és a Porsche közösen végezte, az összeszerelés kézzel zajlott Zuffenhausenben. Végül kevesebb mint 3000 darabot gyártottak. 2,2 literes, öthengeres turbómotorja 315 lóerős, természetesen hozzá összkerek-hajtás társul a sportkombiban. 4,8 másodperc alatt futja a 100-as sprintet.
A porschés tükrökön és a felniken kívül még számos apró jel akad, ami alapján könnyen megállapítható a Porsche-együttműködés. A modell fejlesztését az Audi és a Porsche közösen végezte, az összeszerelés kézzel zajlott Zuffenhausenben. Végül kevesebb mint 3000 darabot gyártottak. 2,2 literes, öthengeres turbómotorja 315 lóerős, természetesen hozzá összkerek-hajtás társul a sportkombiban. 4,8 másodperc alatt futja a 100-as sprintet.
Fotó megosztása:
Először jelenik meg az RS4 jelzés és ismét nem csupán az Audi vesz részt a modell fejlesztésében, hanem a Cosworth is. Az RS4 szigorúan vett első generációjából már több mint 6000 darabot gyártottak. Motorja 2,7 literes, 90 fokos hengerszögű biturbó V6-os 380 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal. Álló helyzetből 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.
Először jelenik meg az RS4 jelzés és ismét nem csupán az Audi vesz részt a modell fejlesztésében, hanem a Cosworth is. Az RS4 szigorúan vett első generációjából már több mint 6000 darabot gyártottak. Motorja 2,7 literes, 90 fokos hengerszögű biturbó V6-os 380 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal. Álló helyzetből 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.
Fotó megosztása:
2005 februárjában mutatkozott be az újabb generáció, mely nem csupán kombiként, hanem négyajtós limuzin és kabrió formájában is kapható volt. 4,2 literes, szívó V8-as motorja 420 lóerőt teljesít 7800-as fordulatnál, 430 Nm nyomatékát 5500-nál adja le, de már 2250-től rendelkezésre áll a 90 százaléka. 4,8 másodperc alatt rajtol 100-as tempóra az összkerekes sportmodell.
2005 februárjában mutatkozott be az újabb generáció, mely nem csupán kombiként, hanem négyajtós limuzin és kabrió formájában is kapható volt. 4,2 literes, szívó V8-as motorja 420 lóerőt teljesít 7800-as fordulatnál, 430 Nm nyomatékát 5500-nál adja le, de már 2250-től rendelkezésre áll a 90 százaléka. 4,8 másodperc alatt rajtol 100-as tempóra az összkerekes sportmodell.
Fotó megosztása:
A 2012-es Genfi Autószalonon láthatta először a nagyközönség a már kizárólag kombi formátumban kapható RS4-est. A 4,2 literes, szívó nyolchengeres motor megmaradt, teljesítménye azonban 450 lóerőre növekedett, gyorsulása 4,7 másodpercre csökkent. Megjelent a duplakuplungos automataváltó és a karbon-kerámia fékrendszer is az RS4-ben.
A 2012-es Genfi Autószalonon láthatta először a nagyközönség a már kizárólag kombi formátumban kapható RS4-est. A 4,2 literes, szívó nyolchengeres motor megmaradt, teljesítménye azonban 450 lóerőre növekedett, gyorsulása 4,7 másodpercre csökkent. Megjelent a duplakuplungos automataváltó és a karbon-kerámia fékrendszer is az RS4-ben.
Fotó megosztása:
Visszatért a V6-os turbómotor és ismét a Porschével dolgoztak együtt a 2,9 literes erőforrás kapcsán. A biturbó benzines teljesítménye maradt 450 lóerő, nyomatéka azonban 430-ról 600 Nm-re növekedett. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,1 másodperc alatt gyorsul az RS4 Avant.
Visszatért a V6-os turbómotor és ismét a Porschével dolgoztak együtt a 2,9 literes erőforrás kapcsán. A biturbó benzines teljesítménye maradt 450 lóerő, nyomatéka azonban 430-ról 600 Nm-re növekedett. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,1 másodperc alatt gyorsul az RS4 Avant.
Fotó megosztása:
Audi RS4 Avant (1999-2001)
Először jelenik meg az RS4 jelzés és ismét nem csupán az Audi vesz részt a modell fejlesztésében, hanem a Cosworth is. Az RS4 szigorúan vett első generációjából már több mint 6000 darabot gyártottak. Motorja 2,7 literes, 90 fokos hengerszögű biturbó V6-os 380 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal. Álló helyzetből 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.
Audi RS4 Avant (2006-2008)
2005 februárjában mutatkozott be az újabb generáció, mely nem csupán kombiként, hanem négyajtós limuzin és kabrió formájában is kapható volt. 4,2 literes, szívó V8-as motorja 420 lóerőt teljesít 7800-as fordulatnál, 430 Nm nyomatékát 5500-nál adja le, de már 2250-től rendelkezésre áll a 90 százaléka. 4,8 másodperc alatt rajtol 100-as tempóra az összkerekes sportmodell.
Audi RS4 Avant (2012-2015)
A 2012-es Genfi Autószalonon láthatta először a nagyközönség a már kizárólag kombi formátumban kapható RS4-est. A 4,2 literes, szívó nyolchengeres motor megmaradt, teljesítménye azonban 450 lóerőre növekedett, gyorsulása 4,7 másodpercre csökkent. Megjelent a duplakuplungos automata váltó és a karbon-kerámia fékrendszer is az RS4-ben.
Audi RS4 Avant (2018-tól)
Visszatért a V6-os turbómotor és ismét a Porschével dolgoztak együtt a 2,9 literes erőforrás kapcsán. A biturbó benzines teljesítménye maradt 450 lóerő, nyomatéka azonban 430-ról 600 Nm-re növekedett. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,1 másodperc alatt gyorsul az RS4 Avant.