Magyarországon 2016-ban összesen 301-en vesztették életüket gépjárművekben, és további 12 361 könnyebb és súlyosabb sérülést mutatnak a statisztikák. Kiadónk gazdasági portálja, a G7 járt utána annak – hazai baleseti statisztikák alapján -, hogy melyek azok a modellek, amelyekkel a legtöbb baleset történik.
A G7 újságírója megvizsgálta, hogy az egyes márkákon belül 10 ezer autóra mennyi és milyen baleset jut, aszerint, hogy okozói vagy elszenvedői voltak az eseményeknek. A 10 ezer alatti darabszámú márkákat nem vette figyelembe, mert különösen a ritka márkákra igaz, hogy ha ezek közül akár csak kevés is balesetbe keveredik, akkor eléggé eltorzítja az összehasonlítást.
Az alábbi grafikonon azt mutatja, hogy az egyes márkákon belül 10 ezer autóra mennyi halálozás jutott, a balesetet okozók és a vétlenek szerint. Íme egy példa, hogy érthetőbb legyen: például ha egy Toyota ütközött egy Škodával, és a balesetet a Toyota okozta, de a Škodában halt meg valaki, akkor a Škodának húztak be egy strigulát a vétlenek között. Ha pedig a Toyotában halt volna meg valaki, akkor a Toyotának adták volna a „szégyenpontot”, de az okozók között.
Fontos körülmény még, hogy a teherautókat és kamionokat nem tudták kiszűrni, vagyis benne vannak a lista adataiban. Ez különösen olyan márkáknál fontos, mint a Mercedes, a Volvo, a Renault, a Peugeot, a Ford vagy a Volkswagen, amelyekből olykor a kamiontól kezdve a teherautón és a furgonon át a személyautóig mindenféle megtalálható az utakon, a végkövetkeztetések így nem csak a személyautósokra vonatkoznak. A statisztikák azonban általánosságban azt mutatják, hogy a nehézgépjárművek javítják egy-egy márka adatait, azaz beszámításuk jobb eredmény felé tolja el kis mértékben a személyautós összképet.
A teljes cikket itt találod, amiben még rengeteg érdekesség van a hazai balesetekről.