Willy Izaguirre már fiatalon beleszeretett az egyik legszebb BMW-nek is tartott E9-esbe és a bitang szélesítésekkel megáldott – Batmobile becenévre hallgató – versenyváltozatot nem tudta kiverni a fejéből sosem. Később aztán egy barátja 3.0 CSL kupéja vált eladóvá, aminek kapcsán hamar körvonalazódni kezdett, hogy a hamarosan tulajdonába kerülő autó távolról sem lesz szokványos veterán. Az autóra egyébként is átfogó felújítás várt a masszív mennyiségű rozsda miatt, továbbá a motorja sem volt már a gyári, így bátran vágott bele a korhű versenygépnek tűnő, de egy fokkal modernebb technikát tartalmazó autó építésébe.

Első lépésként beszerzett egy S52-es motort az E36 M3-asból. A 3,2 literes, soros hathengeres motor alapból több mint 320 lóerő, így igazán tisztességes ménes gyűlt össze az öreg bódéban. Ez azonban nem volt elég, rádobtak egy hatalmas turbófeltöltőt, amilyet még egészen biztosan nem látott az E9-es előtte. Az eredmény bő 500 lóerős teljesítmény és közel 560 Nm nyomaték lett, amivel már büszkén viselheti a versenyautós gúnyát.

500 lóerő lakik ebben a retrós BMW kupéban 1

500 lóerő lakik ebben a retrós BMW kupéban 11

Erről a menő, turbós BMW 3.0 CSL-ről több képet találsz ide kattintva!