A japán autós kultúra igencsak szerteágazó, amit jól mutat az is, hogy a végtelenül menő versenygépektől egészen a komikusan túlzó elemeket felvonultató limuzinokig terjed a skála. A kettő között pedig nagyjából bármi megtalálja a maga piacát, így a láthatóan teljesen alkalmatlan alapból gyúrt Ferrari F40 replika is szerzett magának néhány vevőt. Egész pontosan három ember döntött annak idején a Yamaha Ami mellett.

Nincs aranyosabb ma a Ferrarinak öltözött apróságnál 1

Pályafutását még Daihatsu Opti néven kezdte a Japánban népszerű, költség- és helyhatékony kei car kategóriában, később a Yamaha vette át a modellt. Ők pedig úgy gondolták, hogy a javarészt doboz formájú autókból álló kategóriának jót tenne egy kis humor, ezért csupán az autó elejét és az ajtókat tartották meg, a többit a Ferrari F40-es stílusában alakították át. Persze csak erősen hunyorítva hasonlíthat az ihletet adó olasz sportkocsira, de az ötlet kétségkívül vicces. A megvalósítás során az autó buborék jellegű tetőt kapott és hatalmas hátsó szárnyat, valamint légbeömlőre emlékeztető vonalakat az oldalára. Nem maradtak el a kerek hátsó lámpák sem.

Az autót 660 köbcentis, háromhengeres motor hajtja, aminek 55 lóerős teljesítménye bőven elég ahhoz, hogy mindenkinek feldobja a napját a Ferrari F40 jelmezes apróság, mely igazi ritkasággá vált a rendkívül kicsike darabszám miatt. Daihatsu Optihoz már bőven 1 millió forintnak megfelelő ár alatt is hozzá lehet jutni.