Ha valaki csak annyit kér egy 20-30 milliós autóért, hogy ossz meg egy bejegyzést és lájkold a Facebook-oldalát, az legyen már gyanús, könyörgöm!
De ha ezt még kanyar nélkül meg is tesszük, mert miért ne, lottót is feladunk minden héten, annak is elég kevés az esélye, hogy beakad, akkor legalább vizsgáljuk meg az oldalt, amin keresztül, a busás nyeremény reményében, teleszemeteljük üzenőfalunkat.
1. bűnjel
Először is olyan nem létezik, hogy Tesla Hungary, bármennyire is hivatalosnak tűnik az elnevezés, ugyanis nincs semmilyen Tesla-márkaképviselet hazánkban. Hozzánk legközelebb Bécsben találunk márkakereskedést/importőrt.
2. bűnjel
Nézzük meg az oldal névjegyét. Egy hivatalos oldalnak bizony szépen ki van töltve minden adata, és ha a megadott elérhetőségek bármelyikére rápróbálsz, akkor szinte biztos, hogy kapcsolatba tudsz lépni velük. A Vezess névjegye például így néz ki.
A kamu, teslás oldalnak pedig így:
3. bűnjel
Ezek az oldalak először csak képekkel, aztán videókkal, később újságcikkekkel próbálják meg fenntartani a látszatot és az érdeklődést.
Ha azonban elkövetjük azt a hibát, hogy rákattintunk egy általuk közzétett cikkre, akkor máris nyernek rajtunk, ugyanis ezzel a saját oldalukra irányítják a Facebook-felhasználót, ahol egy máshonnan ellopott cikk (esetünkben egy Tesla teszt, amit az Autónavigátortól loptak egy az egyben) található, plusz szénné van tolva reklámmal az oldal, ami az alapján fizet, hogy hányan látták a hirdetést, vagy mennyien kattintottak rájuk.
Jó tanács: ahol potencianövelő, szemölcseltávolító, parazitairtó és/vagy testsúlycsökkentő csodaszereket reklámoznak orrba-szájba, ott a legtöbb esetben az oldal üzemeltetői hamis hírek gyártásával próbálnak minél több haszonra szert tenni.
Néhány hete a mi Dacia Duster tesztünket vette át egy hasonló Facebook-oldal, csak ott nem Teslát, hanem Daciát „sorsoltak” ki.
4. bűnjel
Ha már játszottunk, lájkoltunk, osztottunk, akkor figyeljük az eredményt, hogy kié lesz a nyeremény. A posztban, ahol meghirdették a nyereményjátékot, március 9-ét adtak meg sorsolási dátumnak. Ha addig nem zárja be az oldalt a Facebook (amire minden esély meg van, hiszen jelentettük feléjük, hogy átverésről van szó), mi ránézünk a Tesla Hungaryre, és kíváncsian várjuk a közjegyző előtti, magyar jogszabályoknak megfelelő sorsolás eredményét.
Miért jó ez nekik?
Azért, mert néhány nap leforgása alatt a nulláról húztak fel egy 40 000 lájkolóval rendelkező Facebook-oldalt, amire – ha nem töri a Facebook – egy idő után, amikor már mindenki elfelejtette, hogy volt egy ilyen teslás autósorsolás, bármit elkezdhetnek kiposztolni, és úja látogatókat terelni a szintén kamu, vagy ellopott hírekkel teli weboldalukra.