Hosszú évekig a McLaren F1-es volt a világ leggyorsabb szupersportkocsija és mai napig a legbitangabb szívómotoros autóként tartják számon, melyből csupán kicsivel több mint 100 darab készült és mára elképesztő értéket képvisel. Természetesen még ezt is lehet fokozni, a versenyzésre szánt F1 GTR Longtail nevű változatból csupán 10 példány készült. Ezek az autók eredetileg kizárólag versenypályán használhatóak, de az itt látható F1 GTR-en nem csak dísz az angol rendszám, valóban használható utcán is.
A 27R számú a Parabolica Motorsport részére épült, ráadásul mind közül a legelső McLaren F1 GTR Longtail, ami versenyt nyert, így különösen bizsergető érzés lehet egy ilyen géppel elugrani a pékségbe kifliért. Szerepelt az 1997-es Le Mans-i 24 órás versenyen, még ebben az évben a FIA GT bajnokságban, valamint 1999-ben a brit GT bajnokságban is. Az autót nem alakították át túlságosan, csupán a rendszámozáshoz szükséges alapvető alkatrészeket dobták rá. További előnye, hogy kabinja három személy számára ad helyet, így akár – erős túlzással – családi autónak is megfelel.
A motortérben a versenygép esetében is a BMW 5990 köbcentisre belőtt, 60 fokos hengerszögű V12-es motorja került kereken 600 lóerős teljesítménnyel és 6 sebességes szekvenciális váltóval. Az autó karosszériaelemeit azért dolgozták át radikálisan, hogy sokkal hatékonyabb legyen az aerodinamika és nagyobb a leszorítóerő. A Le Mans-i Mulsanne egyenesben 317 km/órás sebességgel száguld, amivel hangyányit lassabb, mint a Porsche 911 GT1 Evo vagy éppen a Nissan R390 GT1.
Eladója nem tette közzé az utcán is használható versenyautó árát, de a remek állapotú McLaren F1-esek már több milliárd forintos áron cserélnek gazdát, így nagy valószínűséggel a versenysportban szereplő példány ennél is magasabb összegért kel majd el.
Forrás: Tom Hartley