Az autóversenyzést hajlamosak vagyunk a férfiak sportjaként aposztrofálni, de akadnak világszerte szép számmal tehetséges, női pilóták, sőt még egy olyan pici országban is, mint a miénk.
A cikkben szereplő hölgyekről már biztosan olvastatok nálunk az évek során, most csokorba szedtük őket, és az Instagram-fiókjukba is belestünk, hogy néhány privát pillanatot elcsípjünk, ne csak a hivatalos sajtófotókat lássátok.
Keszthelyi Vivien
Mint arról korábban a Vezess is beszámolt, a magyar lányt felvette az Audi utánpótlásprogramjába 2016-ban, ahol 48 jelentkező közül került a 3 legjobb közé.
2017 márciusában az Audi bejelentette, hogy Vivien az Audi TT-kupában indul. A kupában első pontjait 2017. július 2-án a Norisringen elért 8. helyezésével szerezte meg. A következő fordulóban, a hollandiai Zandvoortban rendezett versenyhétvégén az első futamon a 11., a másodikon pedig a 12. helyen ért célba, ezzel további 16 pontot szerzett. Szeptemberben, a Nürburgringen esős körülmények között az első futamon kilencedikként ért célba, a második versenyt viszont egy baleset miatt nem tudta befejezni.
Két héttel később, az ausztriai Red Bull Ringen a hétvége első futamán 10. lett, majd a második versenyen kommunikációs hiba miatt nem töltötte le a versenybíróság által – mint utóbb kiderült, tévesen – kiszabott boxutca-áthajtásos büntetését, ezért kizárták a futamból. A szezonzáró futamon a Hockenheimringen egy nyolcadik és egy 12. helyezést ért el, összességében pedig 65 ponttal a 13. helyen zárta a bajnokságot. Ezzel ő lett a magyar autósport történetének legfiatalabb pontszerzője a nemzetközi sorozatok tekintetében.
2017 augusztusában pályafutása során először tesztelte az Audi R8 LMS GT3-as versenyautót az Audi Sport németországi Neuburgban található központjában, ahol az Audi RS3 LMS versenyautót is tesztelte.
Autóversenyzői pályafutása első fizetéséből azonnal jótékonysági célokra ajánlott fel. Választása egy nemzetközileg is ismert és elismert, valamint egy Magyarországon tevékenykedő alapítványra esett: így lett az UNICEF Magyarország támogatója, valamint a Mosoly Alapítvány sportnagykövete.
Bús Edina
Bús Edina 2011-ben és 2012-ben is megnyerte a Lotus Ladies Cup nevű bajnokságot, 2013-ban pedig a BFR Driver Academy Kupa és az I. Synergon kupa bajnoka lett. 2014-ben Wéber Gábor csapattársaként újoncként indult a némi szünet után visszatérő SEAT Leon Eurocupon. B-3 Racing nevű csapata gyakorlatilag családi vállalkozás, amelyet Bús Attila és Szilveszter, Edina testvérei vezettek.
2014-ben készítettünk interjút Edinával, amit ide kattintva olvashattok.
Szántó Niki
Nikolett drift, valamint gymkhana kategóriában villantja meg tudását. Az idehaza és külföldön egyaránt elismert versenyző hölgy a 2011-es évadban első nőként nyerte meg a Hell Drift Bajnokság máriapócsi éjszakai viadalát.
Nézzük Nikit a volán mögött, hogy küldi keresztbe
Vogel Adrienn
Adrienn az Oxxo Racing Team pilótájaként egészen 2017-ig egy KIA versenyautót terelgetett, aztán belekóstolt a kamionversenyek világába. Egy 1300 lóerős versenykamionnal állt rajthoz 2017 nyarán Kínában.
Idén pedig a MARB futamain a Rallye Sprint Kupán, egész pontosan 4 versenyen vesz majd részt, navigátora Notheisz Ivett lesz, aki első osztályban navigált évekig.
Lotus Ladies Cup
A Lotus Ladies Cup női versenyzők számára szervezett autóverseny-sorozat volt, amelynek első versenyét 2011 tavaszán rendezték meg, két évet élt meg a sorozat. A versenyzők autói egyforma, 1.6 literes Lotus Elise típusú, 138 lóerős, versenyzésre átalakított autók voltak, Yokohama AD07 abroncsokkal.
Az első futam rajtfelállása az időmérő edzésen elért 2. legjobb kör eredménye szerint, a második futam rajtfelállása az időmérő edzésen elért legjobb köridő szerint történt. A futamok hossza 30’+1 kör volt.