Jerry Seinfeld, a hatvanas éveiben járó amerikai humorista és rendező fényes karriert tudhat magáénak. Az Egyesült Államokban töretlen népszerűségnek örvend, 1989-től közel tíz éven át futott saját nevével fémjelzett sorozata is a tévében, amiben ő volt a főszereplő. Nem csoda, hogy a komoly szakmai sikerek mögött felépíthetett magának egy szép autógyűjteményt is, különösen nagy rajongója a Porschéknak, melyekből nem csak az új darabokat, hanem a klasszikus, léghűtéses modelleket is beszerzi magának.

Ezen a szinten már az sem meglepő, hogy személyesen vette fel a kapcsolatot Grant Larson dizájnerrel, amikor elhatározta, hogy szeretne egy teljesen egyedi modellt magának. Elképzelései szerint ennek a 911-esnek a GT3-as adná az alapját, de minden felesleget ledobtak volna róla, kezdve a hátsó szárnnyal. Egész pontosan a régi, 1967-es 911 R utódját szerette volna egyedi példányként látni a garázsában. Ezt a tervet azonban állítása szerint elutasította a Porsche vezetése. Négy vagy öt évvel később viszont megjelent a purista, GT3-as alapú, limitált szériás Porsche 911 R.

Vajon kinek az ötlete volt a purista Porsche 911 R? 1

2016-ban, a Genfi Autószalonon mutatta be a Porsche a 911 R-t, melyből csupán 991 példányt készítettek és a vevők pillanatok alatt elkapkodták az eredetileg kizárólag fehér és ezüst színekben kapható autót. Naná, hogy voltak olyanok is, akik ezzel nem voltak maradéktalanul elégedettek és a Porsche Exclusive részlegének segítségével szabták személyre 911 R-jüket. Ezek az autók ma a kínálat legdrágább darabjai.

Nem változott a Jerry által felvázolt koncepció, az autó alapjául a GT3-as modell szolgált, amiből kidobták a bukócsövet, alapáron nem járt hozzá klíma és navigációs rendszer sem, a nagy érintőképernyő helyén csak hatalmas lyuk tátong. Retrós, tyúkláb mintás szövetbe és barna bőrbe húzták a karbonvázas kagylóüléseket és kizárólag az új fejlesztésű, hatgangos kéziváltóval szerelték. 1370 kilogrammot nyom a 911 R, mely 50 kilós megtakarítást jelent az alapot adó GT3-assal szemben. Motorja 4 literes, hathengeres, szívó boxer kereken 500 lóerős teljesítménnyel, melyet egészen magas, 8500-as fordulaton ad le, végsebessége 323 km/óra.

Vajon kinek az ötlete volt a purista Porsche 911 R? 13

Villámgyorsan lett gazdája minden Porsche 911 R és valódi gyűjtői ereklye lett belőle, ami már árának sokszorosáért cserél gazdát. Folyamatosan bukkannak fel a keveset futott példányok az aukciókon, aminek a Porsche cseppet sem örül. A 911 R-t a vezetni szerető autósoknak készítették és örömautózásra a tulajdonosok apró hányada használja csak, ezért elkészítették a GT3 Touring Package-et, mely tulajdonképpen a korlátlan számban megvehető 911 R a frissített GT3-as apróságaival.

Központi anyás, rettentő könnyű alufelniken gurul és motorja pontosan ugyanaz a 9000-et forgó 4 literes, szívó hatos boxer. Ebben a formájában is maradt 500 lóerő, maximális nyomatéka 460 Nm. Álló helyzetből 3,9 másodperc a százas sprint, csupán a végsebessége csökkent hangyányit, 316 km/órára.

Vajon kinek az ötlete volt a purista Porsche 911 R? 14