Cseppet sem titkolták, hogy a Porsche első szériaautója, a 356-os szoros szálakkal kötódik a klasszikus Volkswagen Bogárhoz, melyet ugyebár szintén Ferdinand Porsche tervezett. Míg a bogárhátú kifejezetten széles körben elérhető, olcsón fenntartható autó, addig a 356-os Porsche valódi sportkocsi, melybe akár borsos árú opciós tételeket is rendelhettek a tulajdonosok. Több változat is készült belőle, az egyik legkívánatosabb pedig a Speedster, melyet rövidre szabott szélvédőiről és alacsonyan húzott vászontetejéről ismerhetünk fel.

A remek állapotú példányok ára hamar felszökött, ezért jóval költséghetékonyabb és persze szórakoztatóbb is egy ilyen replikát építeni, mint a képen is látható. Az alapokat egy 1964-es Volkswagen Bogár adta, melyet alaposan átalakítottak, felhúztak rá egy új ruhát és megszólalásig hasonlít a 356-osra. Ültetéssel, menő felnikkel és pár vagány kiegészítővel pedig egyedivé tették.

Ez a Porsche még Bogárként született, de így is nagyon dögös 1

Ez a Porsche még Bogárként született, de így is nagyon dögös 21

Az autó vörös bőrrel behúzott motorterében 1,9 literre felfúrt négyhengeres boxermotor található 153 lóerős teljesítménnyel, mely ugyan nem tűnik soknak, de az eredeti Speedster változattól függően ennél jóval kisebb ménessel is sportosnak számított. Ennek megfelelően a fékeken is fejlesztettek, a az egyik legötletesebb részlet azonban az utazóládának álcázott tank.

A Nardo szürke színű Porsche 356 Speedster eddig 2300 kilométert futott, tulajdonosa pedig aukción válik meg tőle. Az autó megépítése nagyjából 26 millió forintnyi amerikai dollárba került és 3000 munkaórát vett igénybe.

Forrás: Bring A Trailer