Mit tehet egy autókereskedő, ha egy olyan országban szeretne bemutatótermet nyitni, ahol aranyárban mérik az építési telkeket? Emeleteset épít, méghozzá nem is akármilyet: a szingapúri Autobahn Motors 50 méteres épülete olyan, mint egy hatalmas vitrin: csupaüveg homlokzata mögött egymás mellett és alatt sorakoznak a kívánatos autócsodák.
Ez azonban csak a kezdet, mert nem az ügyfél megy az autóhoz, hanem fordítva: a földszinten egy számítógépes menüből kiválasztja a vevőjelölt, hogy melyik autó érdekli – fél évszázados veterán kincsektől a legújabb luxusautókig minden megtalálható itt –, és egy okos liftrendszer pár percen belül elé hozza a kocsit – teljesen, mint egy üdítős automata, csak valamivel többet kell bedobni.
Az ötletért egyébként már többen is jelentkeztek – jellemzően nem kereskedők, hanem parkolóházak beruházói, akiket az autópakoló rendszer és annak vezérlése érdekel.